Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Viestintäsuunnitelma : Lippupalvelu Oy

Olin, Noora (2015)

 
Avaa tiedosto
Olin_Noora.pdf (966.8Kt)
Lataukset: 


Olin, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520833
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa viestintäsuunnitelma Lippupalvelu Oy:lle. Viestintäsuunnitelma alkaa ajallisesti siitä hetkestä, kun asiakas ostaa lipun verkkokaupasta, ja päättyy tapahtuman jälkimarkkinointiin. Tähän ajanjaksoon liittyvä uusi viestintäprosessi otettiin käyttöön vuoden 2015 aikana, mutta sitä haluttiin vielä kehittää eteenpäin. Tutkimuksessa selvitettiin tapahtumajärjestäjien mielipiteitä ja kehitysehdotuksia viestintäprosessista. Tavoitteena oli aikaansaada tarkoituksenmukainen ja asiakasystävällinen viestintäprosessi, joka parantaa asiakastyytyväisyyttä ja tapahtumakokemusta.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään markkinointiviestintää ja B2B-asiakkuuksia. Markkinointiviestinnän osuudessa esitellään viestintästrategioita ja viestintäsuunnitelman tekemistä. B2B-asiakkuuksien osalta käsitellään B2B-suhteiden kehitysvaiheita ja avainasiakkuuksien johtamista. Näiden osioiden pohjalta toteutetussa empiirisessä osuudessa selvitetään viestintäprosessin nykytilaa ja sen kehitysmahdollisuuksia tulevaisuudessa.
Tavoitteen saavuttamiseksi käytetiin sekä määrällisiä että laadullisia tutkimusmenetelmiä. Määrällisten tutkimusmenetelmien pohjaksi haastateltiin Lippupalvelu Oy:n markkinointipäällikköä ilmiön ymmärtämiseksi. Haastattelun aikana toteutettiin myös nykytila-analyysi yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tätä nykytila-analyysiä käytettiin viestintäprosessin parantamisen pohjana.
Varsinaista tutkimusongelmaa lähestyttiin verkkokyselyn ja lomakehaastattelujen kautta. Verkkokyselyllä ja lomakehaastatteluilla kerättiin Lippupalvelu Oy:n B2B-asiakkaiden mielipiteitä viestintäprosessista. Vastauksien pohjalta muokattiin hieman alkutilanteen viestintäprosessia, jota pidettiin yleisesti hyvin onnistuneena ja käyttökelpoisena työkaluna.
Tutkimuksessa saatujen tulosten perusteella voitiin todeta, että nykyinen viestintäprosessi oli jo melko toimiva: vain pieniä muutos- ja parannusehdotuksia nousi esiin. Vaikka lipun ostamisen ja tapahtuman väliselle ajalle kaavaillut viestit koettiin kokonaisuudessaan mielekkäiksi ja tarkoituksenmukaisiksi, opinnäytetyöprosessin tuloksena yritys sai parannellun viestinnän mallin, joka tulee helpottamaan viestintäprosessin kehittämistä myös tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste