Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Process Improvement : Measurement and analysis of deviations in the maritime transport documentation process

Koivula, Marita (2015)

Avaa tiedosto
Koivula_Marita.pdf (782.4Kt)
Lataukset: 


Koivula, Marita
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520867
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee prosessikehitystä ja huomio keskittyy vientidokumentaatioprosessissa esiintyvien virheiden mittaukseen, virheiden laadun määrittämiseen ja virheiden syntymisen syiden selvittämiseen. Työn toimeksiantaja on UPM Sales Oy. Opinnäytetyö on toteutettu yrityksen Business Processes and Solutions tiimin kanssa sekä yhteistyössä Tampereelle sijoittuvan UPM Paper ENA OverSeas asiakaspalvelu osaston kanssa. Prosessia on hiljattain kehitetty ja prosessissa esiintyviä virheitä ei ole koskaan mitattu. Tästä syystä aihe on tärkeä.

Opinnäytetyön tavoitteet ovat tutkia ja kuvata vientidokumentaatio prosessi, mitata tässä kuvatussa prosessissa esiintyviä virheitä, selittää virheiden syntymekanismia, arvioida ongelman vakavuutta ja viimein esitellä mahdollisia lisätoimia prosessin parantamiseksi.

Kirjallisuuskatsauksessa on tutustuttu kansainväliseen kauppaan, kansainväliseen logistiikkaan, ja viimein laadun kehittämiseen sekä kehityksessä käytettäviin menetelmiin. Katsauksessa kerättyä tietämystä on hyödynnetty tässä opinnäytetyössä datan keräyksen, mittaamisen ja analysoinnin apuna. Laadun kehityksen menetelmistä vuokaaviota on käytetty kuvaamaan tutkittavaa prosessia. Vuokaavion avulla on tarkasteltu potentiaalisia kriittisiä ja ongelmallisia kohtia prosessissa. Pääasiallinen datan keräys on toteutettu päiväkirjamaisesti pidetyllä kyselyllä. OverSeas asiakaspalvelu osasto keräsi prosessissa esiintyvät virheet tiedonkeruulomakkeeseen.

Tiedon siirtäminen järjestelmien ja osapuolien välillä on huomattava vaikutus virheiden syntymekanismiin. Uusi dokumenttiohjeiden käsittelytapa vähentää manuaalista tiedonsiirtoa prosessissa. Sisäisesti aiheutetuista virheiden määrä tulisi tästä johtuen vähentyä. Suurin osa kirjatuista virheistä oli varustamoiden aiheuttamia. Yhteistyö varustamoiden kanssa on suositeltavaa, jotta prosessin suorituskykyä voidaan edelleen parantaa. Suurin osa virheistä on huomattu varhaisessa vaiheessa, mahdollisimman pian niiden luomisen jälkeen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste