Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Omistetun median digitaalinen asiakaskokemus : Case: Keski-kirjastot

Juppo, Maria (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Juppo_Maria.pdf (1.286Mt)
Lataukset: 


Juppo, Maria
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520927
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Keski-kirjastojen omistettua mediaa sekä tutkimuksen ja sen tulosten kautta tarkastella verkkosivujen asiakaskokemusta. Samankaltaista työtä ei ole aiemmin tehty Keski-kirjastoille, minkä lisäksi digitaalista markkinointia sekä asiakaskokemusta voidaan pitää ajankohtaisena tutkimusaiheena.
Työ toteutettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää hyödyntäen. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin laajaa verkkokyselyä, joka toteutettiin Keski-kirjastojen omilla verkkosivuilla. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys aloitettiin kirjastoa ja sen asemaa koskevasta tieto-osiosta, minkä jälkeen käsiteltiin digitaalinen media ja asiakaskokemus. Analysointi suoritettiin ristiintaulukoinnin, pistetaulukoinnin sekä riippuvuusanalyysien avulla. Lisäksi kyselyn tueksi tehtiin kaksi teemahaastattelua kirjaston työntekijöille.
Tulosten perusteella Keski-kirjasto on osannut ottaa hyvin haltuunsa omistetun median. Pääosa vastaajista oli tyytyväisiä verkkosivuilla asiointiin. Eniten kehitettävää löytyi hakutoimintojen kohdalta. Huomionarvoista on, että vastaajien ikä- ja sukupuolijakauma oli vahvasti painottunut iäkkäämpiin naishenkilöihin. Lisäksi vastauksia tuli eniten Jyväskylän seudulta.
Opinnäytetyötä voidaan pitää pohjana tuleville asiakaskokemuskyselyille ja niiden mittaamiselle. Toimeksiantaja on jo kyennyt hyödyntämään tutkimustuloksia käytännössä. Kyselyä voidaan toistaa määrätyin väliajoin, jolloin pystytään varmistamaan hyvä asiakaskokemus
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste