Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun laadun parantaminen kokous- ja juhlapalveluissa : kokous- ja juhlatila Alvarium

Sintonen, Mirka (2015)

 
Avaa tiedosto
Sintonen_Mirka.pdf (718.6Kt)
Lataukset: 


Sintonen, Mirka
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520888
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää asiakaspalvelun laadun merkitystä kokous- ja juhlapalveluyrityksille. Asiakaspalveluun vaikuttavat monet tekijät, jotka yhdessä muodostavat asiakaspalvelulle kokonaislaadun. Laatutason ylläpitämiseksi laatua tulee mitata erilaisilla mittareilla, joiden tulokset mahdollistavat laadun parantamisen sekä yrityksen toimintojen kehittämisen.

Yksilöllinen asiakaskokemus on merkittävä osa koetun palvelun laadun rakentumista. Henkilökunnan on osattava ottaa huomioon asiakkaan toiveet ja sovellettava työtapojaan tilanteen mukaan. Asiakaspalvelun laadun kokemuksia selvitetään asiakaskyselyllä, kokous- ja juhlatila Alvariumin asiakkaiden avulla. Kyselyn tavoitteena on selvittää Alvariumin asiakaspalvelun laadun nykytilanne sekä löytää asiakkaille tärkeitä asioita kokous- ja juhlatilapalveluiden ominaisuuksista. Parantamalla tietoisuutta asiakkaiden toiveista ja odotuksista, voidaan kehittää yrityksen kilpailuetua ja toimintaa asiakaslähtöisemmäksi.

Kyselyn tulokset määrittävät asiakkaiden kokemusten perusteella arvokkaita keinoja kehittää asiakaspalvelun laatua paremmaksi. Asiakaspalvelun laatua parantaessa on otettava huomioon sekä henkilökunnan toiminnan vaikutukset, tilojen viihtyvyys että tuotteiden kilpailukyky. Näiden tekijöiden avulla yrityksellä on mahdollisuus pärjätä kilpailutilanteissa ja luoda pysyviä asiakassuhteita. Aineistosta kerätyistä kehitysehdotuksista muodostuu ohjeistus, jota noudattamalla on mahdollisuus parantaa asiakaspalvelun laatua sekä yksilöllisellä tasolla että yrityksen toiminnan näkökulmasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste