Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen tunnettuus yritysasiakkaiden keskuudessa

Turunen, Hanna (2015)

 
Avaa tiedosto
Turunen_Hanna.pdf (518.8Kt)
Lataukset: 


Turunen, Hanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121620994
Tiivistelmä
Opinnäytetyön ensisijaisena tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan, Savutuvan Apajan, tunnettuutta keskisuomalaisten yritysasiakkaiden keskuudessa. Tutkimuksessa selvitettiin, tuntevatko potentiaaliset yritysasiakkaat Savutuvan Apajan ja mitä he tietävät toimeksiantajayrityksestä. Toissijaisena tavoitteena oli tutkia potentiaalisten yritysasiakkaiden mielikuvia Savutuvan Apajasta.

Tutkimus toteutettiin laadullisena puolistrukturoituina puhelinhaastatteluina. Puhelinhaastatteluihin valittiin kasvavia keskisuomalaisia yrityksiä, joiden henkilöstö oli ollut yli 15 kuluvan ja edellisen vuoden aikana ja jotka eivät olleet Savutuvan Apajan asiakasrekisterissä ennestään. Haastattelupohja luotiin Webropol -ohjelmaan. Haastattelut toteutettiin neljän arkipäivän aikana 10.–14.11.2015. ja vastauksia haastatteluihin saatiin yhteensä 28 yritykseltä.

Tutkimustulokset osoittivat, että Savutuvan Apaja ja sen tarjoamat palvelut tunnetaan melko hyvin ainakin haastatteluun vastanneiden yritysasiakkaiden keskuudessa. Mielikuvat toimeksiantajasta olivat lähes kokonaan positiivisia. Vastanneiden mielikuvat vastasivat osittain, mutta eivät kokonaan Savutuvan Apajan omia mielikuvia. Savutuvan Apaja kilpailee erilaistumisella, mutta tutkimustulosten perusteella toimeksiantajan ei nähty poikkeavan muista kilpailevista yrityksistä mitenkään erityisesti.

Toimeksiantaja voi käyttää saatuja tutkimustuloksia taustatietona laaja-alaisen yritystoiminnan uudistamisessa. Tunnettuuden lisäämistä ja oikeanlaisten mielikuvien luomista Savutuvan Apajan kannattaa kehittää käyttämällä digitaalisen markkinoinnin keinoja tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste