Näytä suppeat kuvailutiedot

Tarina tossuista dokumenttielokuva

Huhtinen, Marika; Louhula, Tiina (2015)

dc.contributor.authorHuhtinen, Marika-
dc.contributor.authorLouhula, Tiina-
dc.date.accessioned2015-12-17T08:10:20Z
dc.date.available2015-12-17T08:10:20Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2015121621097-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/103308
dc.description.abstractOpinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä noin 30 minuutin mittainen dokumenttielo-kuva Reinoista ja Ainosta. Tutkimme Kotikenkä Reino & Aino yhtiön historiaa, nykyhetkeä sekä tulevaisuutta dokumentin muodossa 1935 luvulta tähän päivään saakka. Miten Reinoista on tullut suomalaisten suosikki ilman sisäkenkäkulttuuria? Mikä on ollut katalyyttina Reinojen suureen suosioon? Haastattelimme henkilöitä yrityksen takana sekä tunnettuja Reino-faneja. Enää ei myydä ainoastaan tossuja vaan järjestetään myös ympärivuotista toimintaa ja tapahtumia. Tavoitteenamme oli tuottaa mielenkiintoinen, lämminhenkinen ja Reinojen arvoja kunnioittava dokumenttielokuva kaikenikäisille katsojille. Aloitimme projektin tammikuussa 2015 ja dokumentti valmistui joulukuussa 2015. Työnimenä oli Tarina tossuista, joka päätyi myös dokumenttielokuvan lopulliseksi nimeksi. Kirjallisessa osuudessa pohdimme dokumenttielokuvan historiaa, työvaiheita ja tuottajan roolia dokumenttielokuvassa. Kerromme Reino ja Aino Kotikenkä Oy:n toiminnasta ja heidän arvomaailmastaan. Kirjallisessa osiossa käymme läpi myös omat työvaiheemme dokumenttielokuvan teossa ja pohdimme mikä erityisesti onnistui ja mitä olisimme voineet tehdä toisin.fi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis was to make an approximately 30-minute-long docu-mentary on Reino & Aino Kotikenkä Oy (Reino & Aino Homeshoe Co.). We did research on the company's history, from the past to the present. We started from the 1935's and looked all the way through to the present. Why have Reinos be-come so popular in Finland although we do not have an inside shoe culture? What has been the catalyst for Reino’s great success? We interviewed the people behind the company, as well as some well-known Reino Fans. They no longer sell only slippers but also host year-round activities and events. Our goal was to produce an interesting and welcoming documentary on Reinos for viewers of all ages, while being respectful of the Company's values. We star-ted the project in January 2015, and the documentary was completed in December 2015. The name of the project, “Tarina tossuista!”, also ended up as the title of the final documentary film. In the written part, we take a look at the documentary film history, the stages of making one, and the role of the producer in documentary films. We tell about Reino & Aino Kotikenkä Oy's business and their company's values. In the written part, we also go through our own project; how we achieved the goal of making a documentary film. We also consider what in particular was successful on our part and what we could have done differently.en
dc.language.isofin-
dc.publisherSeinäjoen ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleTarina tossuista dokumenttielokuvafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/130-
dc.description.notificationKirjallisen työn lisäksi opinnäytetyöhömme kuuluu 27 minuutin mittainen dokumenttielokuva.-
dc.organizationSeinäjoen ammattikorkeakoulu-
dc.contributor.organizationSeinäjoen ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordReinot-
dc.subject.keyworddokumentti-
dc.subject.keyworddokumenttielokuva-
dc.subject.keywordsuomi-
dc.subject.degreeprogramfi=Kulttuurituotanto|sv=Kulturproduktion|en=Cultural Management|-
dc.subject.disciplineKulttuurituotanto-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot