Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pankkiasiakkaiden suhtautuminen jatkuvaan säästämiseen ja sijoittamiseen

Hyödynmaa, Jaana (2015)

 
Avaa tiedosto
Hyodynmaa_Jaana.pdf (1.116Mt)
Lataukset: 


Hyödynmaa, Jaana
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621142
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin jatkuvaan säästämiseen ja sijoittamiseen vaikuttavia tekijöitä. Työn tarkoitus oli selvittää kohdeyrityksen asiakkaiden säästämiskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä ja suhtautumista jatkuvaan säästämiseen ja sijoittamiseen. Työn toimeksiantajana toimi Ruoveden Osuuspankki.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin säästämistä ja säästämistuotteita sekä kuluttajan ostopäätösprosessia. Tutkimus toteutettiin keväällä 2015 kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Kysely lähetettiin postitse kuudellesadalle Ruoveden Osuuspankin asiakkaalle. Vastauksia saatiin 174 vastausprosentin ollessa 34 %.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että säästämiseen ja sijoittamiseen vaikuttaa monet eri asiat. Vastaajista 69 % säästi säännöllisesti ja yleisin säästösumma oli 50-199 euroa. Vastaajien säästämishalukkuuteen vaikuttivat eniten tuotteen riskittömyys, vaivat-tomuus sekä hyvät tuottomahdollisuudet. Myös asiakkaan rahatilanne vaikutti säästämisen aloittamiseen.

Opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle tietoa säästämiseen ja sijoittamiseen vaikuttavista tekijöistä sekä asiakkaiden asenteista jatkuvaan säästämiseen. Tulosten perusteella voidaan sanoa, että vastaajat toivovat vuorovaikutusta asiakkaan ja pankin välille erilaisten messutapahtumien ja asiakkuusiltojen muodossa. Toimeksiantajan voisikin olla hyvä vastaisuudessa järjestää tällaisia tapahtumia. Jatkotutkimusaiheena kannattaisi tutkia, mihin kuluttajien raha menee.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste