Markkinointisuunnitelma : Case: LVI-Lindholm
Heikkilä, Linda; Peltoniemi, Sanna (2015)
Heikkilä, Linda
Peltoniemi, Sanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721223
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721223
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa toimeksiantona tehokas markkinointisuunnitelma LVI-Lindholm T:mi:lle. Kyseessä on uusi, syksyllä 2015 perustettu yritys, jonka markkinointiin yrittäjä Lindholm koki tarvitsevansa apua. Yritys toimii Pälkäneellä ja sen lähikunnissa.
Opinnäytetyö koostui teoriaosuudesta ja tutkimustuloksista. Teoriaosuudessa tarkasteltiin markkinoinnin suunnittelua ja toimivan markkinointisuunnitelman rakennetta sekä markkinoinnin keinoja.
Työssä käytettiin määrällistä tutkintaotetta ja aineistonkeruumenetelmänä kyselylomaketutkimusta. Kyselyn tavoitteena oli kartoittaa kuluttajien ostokäyttäytymistä ja kokemuksia LVI-palveluista. Kysely toteutettiin syksyllä 2015 Pälkäneen Rautiassa Pimeän kaupan illassa. Opinnäytetyön taustakirjallisuus koottiin kirja- ja internet-lähteistä markkinoinnin näkökulmasta.
Lopputuloksena luotiin case-yritykselle konkreettinen markkinointisuunnitelma.
Markkinointisuunnitelma rakennettiin SOSTAC® -mallin pohjalta ja sitä varten haastateltiin yrittäjää. Opinnäytetyön tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma liitettiin raportin yhteyteen. Liite pidetään salaisena, koska se sisältää yksityiskohtaista tietoa toimeksi-antajayrityksen markkinointitoimista.
Markkinointisuunnitelma esitellään case-yritykselle ja autetaan käynnistämään suunnitelmallinen markkinointi sekä brändäys.
Opinnäytetyö koostui teoriaosuudesta ja tutkimustuloksista. Teoriaosuudessa tarkasteltiin markkinoinnin suunnittelua ja toimivan markkinointisuunnitelman rakennetta sekä markkinoinnin keinoja.
Työssä käytettiin määrällistä tutkintaotetta ja aineistonkeruumenetelmänä kyselylomaketutkimusta. Kyselyn tavoitteena oli kartoittaa kuluttajien ostokäyttäytymistä ja kokemuksia LVI-palveluista. Kysely toteutettiin syksyllä 2015 Pälkäneen Rautiassa Pimeän kaupan illassa. Opinnäytetyön taustakirjallisuus koottiin kirja- ja internet-lähteistä markkinoinnin näkökulmasta.
Lopputuloksena luotiin case-yritykselle konkreettinen markkinointisuunnitelma.
Markkinointisuunnitelma rakennettiin SOSTAC® -mallin pohjalta ja sitä varten haastateltiin yrittäjää. Opinnäytetyön tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma liitettiin raportin yhteyteen. Liite pidetään salaisena, koska se sisältää yksityiskohtaista tietoa toimeksi-antajayrityksen markkinointitoimista.
Markkinointisuunnitelma esitellään case-yritykselle ja autetaan käynnistämään suunnitelmallinen markkinointi sekä brändäys.