En Google Adwords kampanj för Kuormalavakeskus Ab
Laaksonen, Nicco (2015)
Laaksonen, Nicco
Yrkeshögskolan Arcada
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721188
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721188
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on suunnitella Google Adwords kampanja Kuormalavakeskus Oy:lle. Suunnitteluvaiheen jälkeen kampanja toteutetaan ja sen tulokset analysoidaan. Kampanjan tavoitteena on lisätä yrityksen internetsivujen kävijämäärää sekä lisätä ihmis-ten tietämystä yrityksestä. Teoria osuudessa esitellään miten kotisivusta saa tehtyä mah-dollisimman efektiivisen sekä miten hyvä Adwords kampanja rakennetaan. Kuormalava-keskus Oy:llä on tarve mainoskampanjalle ja tämä työ käsittelee kampanjan suunnittelu-vaiheesta kampanjan käynnistykseen sekä tulosten analysointiin. Tässä työssä käytetyt menetelmät ovat toimintatutkimus sekä kirjallisuuteen perustuva tutkimus. Tämä työ on rajattu Google Adwordsin, maksullisen internet mainonnan, käyttöön eikä siten käsittele muita markkinointimahdollisuuksia internetissä. Mainoskampanjan yhteydessä myös yri-tyksen kotisivujen optimointi käydään läpi. Tulosten analysointi kertoo lisääntyneestä lii-kenteestä kotisivuilla sekä lisääntyneistä yhteydenotoista yritykseen.