Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

MF-plan till företaget Design TL

Virtanen, Aino (2015)

Avaa tiedosto
Virtanen_Aino.pdf (755.9Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Aino
Yrkeshögskolan Arcada
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721239
Tiivistelmä
Examensarbetet gjordes för företaget Design TL med uppgiften att göra en mark-nadsföringsplan för företaget som skall starta verksamheten 2016. Detta examensar-bete har utförts genom litteraturstudie och information av uppdragsgivaren. Upp-dragsgivaren var Tarja Lamberg. Företaget sysslar med konst, konsthantverks plane-ring och design, tillverkning och försäljning. Uppdragsgivaren gav mig fria händer med planet, det enda som skulle tas i beakta var den begränsade budgeten. Teoride-len satte jag ihop av ämnen som gör basen till en marknadsföringsplan, marknadsfö-ringsmixen, basen till en marknadsföringsplan alltså nulägesanalys, analys av kun-den, segmentering och SWOT analys. Som verktyg för marknadsföring valde jag so-ciala median, ett bra och billig verktyg för ett nytt företag att starta sin marknadsfö-ring. Sociala medier är mycket populära bland människor och företagen har utnyttjat situationen med att börja marknadsföra i olika sociala medier. Som hemlig bilaga finns Design TLs marknadsföringsplan. Marknadsföringsplanet baserar sig på teoridelen och har formulerats så att det hjälper en ny företagare att få mark-nadsföringen i gång, lätt och med en liten budget.
 
This bachelor’s thesis was done for a company, Design TL, the business starts in 2016. The task was to do a marketing plan. This bachelor’s thesis is done with literature studies and information of the constituent, Tarja Lamberg. The company works with art, crafts, design, and the manufacturing and selling of those items. The constituent gave me the power to make all the decisions according to the marketing plan, the only thing that had to be considered was the narrowed budget. The theory part was assem-bled of topics that relates to a marketing plan, the marketing mix, analysis of the cur-rent situation, analysis of the customers, segmentation and a SWOT analysis. As the marketing strategy, I used the social media, a working and a cheap way for a new company to start their marketing process. Different social medias are very popular, and companies have taken advantage of that, by starting to market in social medias. As a secret attachment in this bachelor’s thesis is the actual marketing plan for Design TL. The marketing plan is based on the theory part, and is build up so that that the new entrepreneur can get the company’s marketing started, easy and with a small budget.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste