Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Alla är varumärken, men vem är trovärdig?

Tuompo, Lisa (2015)

Avaa tiedosto
ExamensarbeteLisaTuompo 2.pdf (8.729Mt)
Lataukset: 


Tuompo, Lisa
Yrkeshögskolan Arcada
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721391
Tiivistelmä
Företagen har märkt att bloggar är effektiva marknadsföringskanaler eftersom de via dem når ut till flera människor och en önskad målgrupp på samma gång. Marknadsföring på bloggar kan vara kostnadseffektivt och dessutom fungera bättre än traditionell reklam. Företag vill synas på stora bloggar men stora bloggar läses inte alltid på grund av att de är inspirationskällor utan därför för att det är underhållande att läsa en öppen dagbok. I da-gens läge finns det flera stora bloggar som läses av många tio-, hundra- eller tusentals lä-sare i veckan. Dessa stora bloggar drivs av bloggare som har byggt upp ett varumärke av sig själva. Syftet är att undersöka utifrån ett konsumentperspektiv vilka faktorer som på-verkar både bloggens och bloggarens trovärdighet och vidare utreda ifall stora bloggar och bloggare behöver betyda att de är trovärdiga. Undersökningen görs på grund av att företag strävar till att nå word-of-mouth marknadsföring på bloggar vilket i praktiken be-tyder att bloggaren skriver om företaget eller företagets produkt på bloggen. Därför är det utav skäl att undersöka kring trovärdigheten på bloggen och vad som påverkar bloggarens trovärdighet. Med hjälp av kvalitativa fokusgrupp intervjuer samt en teori som beskriver hur det personliga varumärket byggs upp kommer resultatet fram till att en stor blogg inte behöver betyda att den är trovärdig. Bloggaren som driver en stor blogg kan vara ett starkt varumärke eftersom hon ligger i läsarens medvetande. Detta betyder ändå inte att hon är trovärdig. En bloggare som har lyckats skapa en bra image anses som trovärdig.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste