Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sales force job satisfaction and motivation : Case: Spa Hotel Peurunka

Haapsalo, Salla (2015)

Avaa tiedosto
Haapsalo_Salla.pdf (386.9Kt)
Lataukset: 


Haapsalo, Salla
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121821404
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kylpylähotelli Peurungan myyntipalvelun työntekijöiden työtyytyväisyyden ja motivaation nykytilaa. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää, olisiko niitä tarvetta parantaa tulevaisuudessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli tarjota näkemystä, kuinka Peurungan myyntipalvelua voitaisiin johtaa työntekijöiden kannalta tyydyttävämmin ja motivoivemmin keinoin.

Tutkimusmenetelmänä opinnäytteessä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta, joka toteutettiin teoriakehyksen aiheisiin pohjautuvan teemahaastattelun keinoin. Kaikki viisi myyntipalvelussa haastattelujen toteuttamisen aikaan työskennellyttä työntekijää haastateltiin, paitsi myyntipalvelun esimies. Teemahaastattelu valittiin tutkimusmenetelmäksi, jotta tutkittavaa ilmiötä voitaisiin ymmärtää syvällisesti myyntipalvelun työntekijöiden henkilökohtaisten kokemusten ja mielipiteiden pohjalta.

Tutkimuksen tulokset viittasivat siihen, että työtyytyväisyytensä ja motivaationsa kannalta Peurungan myyntipalvelun työntekijät arvostivat vaihtelevuutta työnsä sisällössä, helppoa pääsyä tarvittaviin tietoihin ja välittämistä johtamisessa. Tutkimus osoitti, että työntekijät olivat melko tyytyväisiä ja motivoituneita työhönsä, mutta työtyytyväisyyden ja motivaation kasvattamiseksi muutamia parannuksia toivottiin. Siksi myyntipalvelun johdolle koottiin tulosten perusteella ehdotuksia työntekijöiden työtyytyväisyyden ja motivaation parantamiseksi tulevaisuudessa.

Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokasta tietoa Peurungan myyntipalvelun johdolle koskien työntekijöiden ajatuksia ja toiveita työtyytyväisyyteen ja motivaatioon liittyen. Tuloksia ei voida sellaisenaan hyödyntää Peurungan muilla osastoilla, mutta tutkimuksen rakennetta voidaan hyödyntää vastaavien tulosten saamiseksi myös muita osastoja ajatellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste