Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Parempaa laatua työntekijöiden osaamista kehittämällä

Svärd, Jonna (2015)

 
Avaa tiedosto
Svard_Jonna.pdf (395.1Kt)
Lataukset: 


Svärd, Jonna
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015122221617
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää monipalveluyrityksen kehittämistarpeita työntekijöiden näkökulmasta. Kehittämistarpeita selvitettiin haastattelemalla työntekijöitä, jonka jälkeen suurimmaksi kehittämiskohteeksi valittiin laatu. Yksi suurimmista laatuun vaikuttavista yksittäisistä tekijöistä on työntekijöiden osaaminen. Asiakkaat odottavat tietynlaista laatua, jonka takia työntekijöiden tietoisuus hyvän laadun kriteereistä ja siitä mitä heiltä odotetaan, on tärkeää.

Opinnäytetyössä on kerrottu menetelmistä, joiden avulla osallistamalla myös työntekijöitään yrityksellä on mahdollisuus kehittää toimintatapojaan; työntekijät ovat yrityksen parhaita asiantuntijoita ja heidän tuntemustaan kannattaa ehdottomasti käyttää hyödyksi. Työntekijöitä osallistamalla saadaan myös työntekijät mukaan muutostyöhön sitoutuneemmin. Osallistamisella pystytään samalla edelleen kehittämään työntekijöiden ammattitaitoa johtaen yrityksen tuottaman laadun tason nousuun.

Laadun systematisointiin ja sitä kautta yhtenäiseen tason nousuun voidaan käyttää erilaisia standardeja. Opinnäytetyössä käsitellään pintapuolisesti ISO9001 - ja INSTA800 – standardeja ja niiden käyttöä paremman laadun tuottamisessa. Standardien tarkoitus on kehittää yrityksen toimintaa yhtenäisemmäksi ja selventää muun muassa laadun tarkoitusta niin yrityksen ylimmälle johdolle, työntekijöille kuin myös asiakkaille. Standardit myös kertovat asiakkaille yrityksen tekevän laadukasta työtä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste