Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtuman imago uusien ja vanhojen asiakkaiden silmin : Case: Keitelejazz

Haimakainen, Ella (2015)

 
Avaa tiedosto
Haimakainen_Ella.pdf (1.081Mt)
Lataukset: 


Haimakainen, Ella
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015122621658
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mistä asioista Keitelejazzien imago rakentuu ja kuin-ka sitä voidaan hyödyntää tapahtuman suunnittelussa. Toimeksiantajana työlle oli Keitele-jazz, joka on vuosittain Äänekoskella järjestettävä musiikkifestivaali.

Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista tutkimustapaa kyselyloma-ketta hyödyntäen. Asiakkaat täyttivät kyselylomakkeen tapahtumapaikalla kesällä 2015. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 202 kappaletta. Asiakkailta kysyttiin heidän taustatietonsa sekä kysymyksiä, jotka kytkeytyivät Keitelejazzien ja Äänekosken imagoon.

Tutkimuksessa selvisi, että asiakkaiden mielikuva vastaa haluttua mielikuvaa ja asiakkaiden mielikuvat Keitelejazzeista ja Äänekoskesta olivat pääosin positiivisia ja miellyttäviä. Omaperäiset esiintyjät sekä hyvä tunnelma ja ilmapiiri olivat vaikuttaneet asiakkaiden mielikuviin eniten ja olivat useimmiten syinä tapahtumaan osallistumiseen.

Esiintyjiä, tunnelmaa ja paikkaa pidettiin Keitelejazzin vahvuuksina kilpailijoihin nähden. Ystävät nousivat merkittäviksi tekijöiksi mielikuvien muodostumisessa sekä tärkeiksi syiksi tapahtumaan osallistumiseksi. Tietoa mainoskanavien käytöstä ja tiedonhankinnasta voidaan hyödyntää tulevaisuudessa tapahtumaa mainostettaessa. Sisällön kehityksen suhteen tutkimus antoi arvokasta tietoa ja kirkasti niitä asioita, joita asiakkaat tapahtumassa eniten arvostavat.

Sisältöä voidaan kehittää vielä lisää ja ottaa huomioon tutkimuksessa saadut asiakastiedot. Yhteistyön ja verkostoitumisen lisääminen yritysten ja Äänekosken kaupungin kanssa tulevaisuudessa hyödyttäisi kaikkia osapuolia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste