Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin tehostaminen asiakaspalveluprosessissa : case: Inhouse Group Oy

Kunnas, Inka (2015)

 
Avaa tiedosto
Kunnas_Inka.pdf (519.9Kt)
Lataukset: 


Kunnas, Inka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121721362
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tutkia Elisan myymälässä työskentelevän Inhouse Group Oy:n yri-tysmyyjän päivittäisiä asiakastapaamisia ja löytää myyntiä haittaavia tekijöitä. Työn tutki-musote oli kvalitatiivinen, ja menetelmänä käytettiin pääosin teemahaastatteluja.
Tutkimuksen esitietoa kerättiin kahdella kyselyllä, joista ensimmäinen liittyi tapaamisten määriin ja toinen myyjien valmistautumisiin sekä odotuksiin. Kyselyiden tutkimusote oli kvalitatiivinen. Tutkimuksen teoriaosa koostuu asiakassuhteista ja palvelumyyntiprosessista ja siinä sivuttiin myös asiakastyytyväisyyttä.
Tutkimus tehtiin toimeksiantajayrityksen sekä tutkijan yhteisen kiinnostuksen ja yhteisten tavoitteiden pohjalta. Tutkija työskentelee itse case-yrityksessä yritysmyyjänä.
Asiakaspalveluprosessista nousi selkeästi esiin myyntiä haittaavia tekijöitä, kuten laskusel-vitykset, sopimusten omistajanvaihdot, tekniset ongelmat sekä tapaamisten ja kauppojen kirjaukset. Myös ennalta sovitut tapaamiset koettiin aikarosvoiksi, ja ajanvarauksiin toivot-tiinkin parempaa laatua kaupallisuuden näkökulmasta.
Inhouse Group Oy:n johto sai tutkimuksesta arvokasta tietoa myyjien päivittäisestä teke-misestä sekä myynnin haasteista. Tutkimustulokset auttavat yritystä kehittämään palvelu-prosesseja parempien myyntilukujen saavuttamiseksi unohtamatta kuitenkaan kokonais-valtaista asiakaspalvelua, joka on tämän päivän liiketoiminnan edellytys.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste