Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin kehittäminen kustannustehokkaasti Case: Studio Jsuvala

Koskinen, Anniina; Airaksinen, Marianne (2016)

 
Avaa tiedosto
Markkinoinnin kehittaminen kustannustehokkaasti Case Studio Jsuvala.pdf (703.6Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Anniina
Airaksinen, Marianne
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601131305
Tiivistelmä
Tämän työn toimeksiantona oli kehittää erään kuopiolaisen valokuvaamon markkinointia kustannustehokkaasti. Yrityksen resurssit olivat vähäiset ja siksi markkinointikeinojen täytyi olla pienikustanteista tai ilmaista. Työn tavoitteena oli erityisesti selvittää valokuvaamon segmentit, jotta markkinointi kohdistuisi oikeille asiakasryhmille. Työssä on lisäksi selvitetty, minkälainen sisältö toimisi parhaiten eri markkinointikanavissa. Työssä on löydetty kehittämisehdotuksia myös Studio Jsuvalan visuaaliseen markkinointiin, yrityksen ulkoasuun liittyen.

Työssä on hyödynnetty tutkimusmenetelmänä kvalitatiivista tutkimusta. Kvalitatiivisen tutkimuksen avulla pyrittiin saamaan tarkkoja vastauksia haastatelluilta valokuvaamoilta. Ensin selvitettiin tutkimuksen teoriaosuutta, jonka avulla luotiin haastattelukysymykset. Haastatteluissa on hyödynnetty teemahaastattelua, sillä se sopi parhaiten haastattelumuodoksi valituille haastatelluille henkilöille. Teoriaosuudessa käytiin läpi erityisesti markkinointia, visuaalista markkinointia, segmentointia sekä kustannustehokkaita markkinointikanavia.

Haastattelun avulla on pyritty löytämään kehittämisehdotuksia Studio Jsuvalalle. Tärkeintä oli etsiä kustannustehokkaita markkinointikeinoja, joita löytyi sosiaalisen median palveluista. Lisäksi Studio Jsuvalalle saatiin luotua kehittämisehdotuksia segmentointiin ja visuaaliseen markkinointiin liittyen. Tulevaisuudessa valokuvaamo voisi myös kokeilla uutta segmenttiä. Tätä työtä hyödyntäen Studio Jsuvala tulee saamaan lisää asiakkaita ja näkyvyyttä, sillä työssä on keskitytty kustannustehokkaisiin keinoihin, joita yritys pystyy hyödyntämään. Työtä voivat lisäksi hyödyntää muut yritykset, jotka kaipaavat lisää näkyvyyttä erityisesti sosiaalisessa mediassa.

Nykyään näkyvyys sosiaalisessa mediassa on hyvin tärkeää, sillä sosiaalinen media on suuressa suosiossa kaikkien keskuudessa. Verkostoituminen ja sosiaalisen median kasvu tulevat jatkumaan myös tulevaisuudessa, jonka vuoksi näkyvyyttä täytyy korostaa erityisesti suosittujen sivustojen, kuten Facebookin kautta. Työn perusteella voidaan huomata, että sosiaalisen median eri kanavat ovat erittäin kustannustehokas tapa saada näkyvyyttä, sillä ihmiset käyttävät kanavia päivittäin. Lisäksi suurin osa kanavista on ilmaisia, joka tekee niiden käytön entistä helpommaksi ja kustannustehokkaammaksi. Työssä on siis päädytty siihen, että sosiaalinen media on tärkeä työkalu, jota täytyy jatkossakin hyödyntää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste