Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

OPETUSVIDEO ISBAR-RAPORTOINTIMENETELMÄSTÄ

Lammi, Juuso; Kaunisto, Kaisa (2016)

 
Avaa tiedosto
LammiKaunisto.pdf (393.7Kt)
Lataukset: 


Lammi, Juuso
Kaunisto, Kaisa
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602252643
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opetusvideo ISBAR-raportointimenetelmästä Satakunnan ammattikorkeakoulun hoitotyön koulutusohjelman käyttöön. Opinnäytetyö oli projektiluontoinen ja yhteistyökumppanina toimi Satakunnan ammattikorkeakoulun Porin terveyden osaamisalue.

ISBAR-raportointimenetelmä ei ole vielä kovinkaan tunnettu Suomessa. Kyseistä raportointimenetelmää on otettu käyttöön laajalti ainakin ensihoidossa, jossa se on todettu hyväksi ja toimivaksi menetelmäksi. ISBAR-raportointimenetelmää voidaan helposti soveltaa kaikenlaisiin raportointitilanteisiin, jonka vuoksi sen käyttö osana potilasturvallisuutta on alkanut yleistymään muuallakin kuin ensihoidossa. Erilaisten raportointimenetelmien ja muistisääntöjen käyttämisen on tutkittu parantavan potilasturvallisuutta merkittävästi.

Opinnäytetyö koostuu kirjallisesta raportista, jossa selvitetään ISBAR-raportointimenetelmän teoriaa, opetusvideon suunnittelua, kuvaamisen toteutusta sekä videon arviointia.

Projektin tuotoksena syntyi opetusvideo ISBAR-raportointimenetelmästä. Raportointitilanteena on potilassiirto päivystysosastolta gastroenterologiselle osastolle. Videon kesto on 4 minuuttia ja 34 sekuntia.

Opinnäytetyön valmistuttua opetusvideo siirtyy Satakunnan ammattikorkeakoulun terveyden osaamisalueen käyttöön. Näin hoitotyön opiskelijat saavat tietoa kyseisestä raportointimenetelmästä ja voivat siltä osin kehittää raportointia ja potilasturvallisuutta. Jatkokehitystä ajatellen voisi tutkia ISBAR-raportointimenetelmän käytön vaikuttavuutta raportointiin ja potilasturvallisuuteen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste