Toimintatavat menestyksen edistäjinä : Network TwentyOne
Ihalainen, Aleksi (2016)
Ihalainen, Aleksi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603032818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603032818
Tiivistelmä
Toimeksianto tuli aivan omasta halusta tutkia aihetta, koska olen itsekin aktiivisesti Network TwentyOne koulutusjärjestelmässä mukana. Olen huomannut toimintatapojen vaikuttavan hyvin vahvasti ihmisten elämään positiivisesti, joten halusin niistä myös tietoa lisää. Tavoitteena on saada selville tukevatko Network TwentyOne toimintatavat menestymään sekä miten toimintatavat, joita opetetaan, vaikuttavat ihmisten tapaan ajatella.
Opinnäytetyö kohdistuu Network TwentyOne koulutusjärjestelmässä mukana oleville ihmisille ja heidän kokemuksiinsa asiasta. Heille toteutettiin verkkokysely, jonka pohjalta tuloksia arvioidaan tarkemmin. Työn teoreettinen viitekehys muodostuu näistä käsitteistä: menestys, itsensä kehittäminen, toimintatavat menestykseen, tehostavat menetelmät, itsensä kehitysharjoitteet. Syvennyn ajattelun kehittymiseen koulutusjärjestelmän kautta. Suoria vastauksia ei tule selville siitä mistä ajatus on kehittynyt mihin, koska tuloksia ei kyseisten henkilöiden kohdalla voida mitata menneessä ajassa. Mutta uskon niistä selviävän silti todella paljon jokaiselle.
Tuloksista voi huomata merkittävää ajattelutavan muutosta lähes jokaisen vastanneen kohdalla, kun he kertovat omista kokemuksistaan. Monille vastanneille on noussut elämästään asioita selvemmin esille, jotka ovat heille tärkeitä, kun he ovat käyneet Network TwentyOne-koulutus tapahtumissa. Sekä ne toimintatavat, jotka toistuvat koulutusjärjestelmän kautta nousevat arvoina esille käytöksessä. Todella moni huomaa menestyksen tulevan toimintatapojen seuraamisesta, joka helpottaa menestymistä.
Opinnäytetyö kohdistuu Network TwentyOne koulutusjärjestelmässä mukana oleville ihmisille ja heidän kokemuksiinsa asiasta. Heille toteutettiin verkkokysely, jonka pohjalta tuloksia arvioidaan tarkemmin. Työn teoreettinen viitekehys muodostuu näistä käsitteistä: menestys, itsensä kehittäminen, toimintatavat menestykseen, tehostavat menetelmät, itsensä kehitysharjoitteet. Syvennyn ajattelun kehittymiseen koulutusjärjestelmän kautta. Suoria vastauksia ei tule selville siitä mistä ajatus on kehittynyt mihin, koska tuloksia ei kyseisten henkilöiden kohdalla voida mitata menneessä ajassa. Mutta uskon niistä selviävän silti todella paljon jokaiselle.
Tuloksista voi huomata merkittävää ajattelutavan muutosta lähes jokaisen vastanneen kohdalla, kun he kertovat omista kokemuksistaan. Monille vastanneille on noussut elämästään asioita selvemmin esille, jotka ovat heille tärkeitä, kun he ovat käyneet Network TwentyOne-koulutus tapahtumissa. Sekä ne toimintatavat, jotka toistuvat koulutusjärjestelmän kautta nousevat arvoina esille käytöksessä. Todella moni huomaa menestyksen tulevan toimintatapojen seuraamisesta, joka helpottaa menestymistä.