Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Laadukkaan asiakaskokemuksen elementit : Pienet ja keskisuuret hotellit kertovat

Leino, Jetta (2016)

 
Avaa tiedosto
Laadukkaan asiakaskokemuksen elementit - Pienet ja keskisuuret hotellit kertovat.pdf (1.455Mt)
Lataukset: 


Leino, Jetta
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603283586
Tiivistelmä
Perinteiset kilpailukeinot tehokkuus, hinta ja laatu eivät tuota yrityksille riittävää kilpai-luetua. Jäljelle jää yksi kilpailuetu; kyvykkyys luoda asiakaskokemuksia. Käsillä on mie-lenkiintoinen aikakausi, jossa yrityksen menestys mitataan systemaattisella asiakkaan odotusten ylittämisellä ja asiakkaalle luotavalla arvolla. Yrityksen menestyksellisyydestä päättää asiakas, eikä yritysjohto.

Tämän opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää laadukkaan asiakaskokemuksen elementit ja kuvata asiakaskokemuksen kehittämisen osa-alueita kotimaisessa, pienessä ja keskisuuressa hotellissa. Lisäksi tavoitteena on tunnistaa, mitkä laadukkaan asiakaskokemuksen elementit toimivat ajureina asiakkaiden kirjoittamissa erinomaisissa ja erittäin hyvissä TripAdvisor-arvosteluissa. Työssä keskistytään hotellivierailun aikaiseen asiakaskokemukseen, eikä käsitellä erityisesti hotellivierailua ennen tai sen jälkeen sijoittuvia tapahtumia.

Tutkimus tehtiin kotimaiseen hotelliketjuun, joka tarjoaa palveluita työ- ja vapaa-ajan matkustajille. Tutkimusalueina toimivat hotelliketjun Turun ja Helsingin keskustan hotellit. Pääosa tutkimusaineistosta kerättiin hotellipäälliköille lähetettävillä verkkokyselyllä, jossa oli strukturoituja ja avoimia kysymyksiä. Lisäksi havainnoitiin laadukkaan asia-kaskokemuksen kriteerien esiintymistä tutkittavien hotellien saamissa erittäin hyvissä ja erinomaisissa TripAdvisor-arvosteluissa.

Hotelleissa asiakaskokemuksen elementeistä korostuu toiminnan taso ja vain osittain tunnetaso, jossa piilee mahdollisuus kilpailuedun saavuttaminen. Asiakaskokemukseen liittyvää kehitystyötä on kaikissa hotelleissa tehty aktiivisesti. Kuitenkin kehitystyö vaikuttaa olevan vielä osittain hallitsematonta ja vaatii tulevaisuudessa panostusta asiakas-kokemusosaamisen hankintaan kaikilla organisaation tasoilla. Suositeltavaa on myös nimetä hotelliin oma vastuuhenkilö asiakaskokemukselle, joka ohjaa asiakaskokemuskokonaisuutta. Näin saadaan nivottua kaikki hotellin toiminnot osaksi asiakaskokemusta ja muutettua asiakaskokemusstrategia systemaattisesti johdon sanahelinästä oikeiksi arjen teoiksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste