Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lisäarvon tuottaminen asiakkaalle palvelun tuotantoprosesseissa : Case: M/S Sergein risteilyt

Toroi, Iira (2016)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo.pdf (660.9Kt)
Lataukset: 


Toroi, Iira
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602252604
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten Valamon luostarista risteilevän M/S Sergein tämän hetkiset palvelut tuottavat asiakkailleen arvoa. Tehdyn tutkimuksen perusteella pyrittiin arvioimaan, miten M/S Sergei voisi tuottaa asiakkailleen lisäarvoa prosessejaan kehittämällä.

Tutkimusta lähestyttiin Mixed methodia hyödyntämällä ja sen kohderyhmänä olivat ikääntyneet asiakkaat ja lapset. Tutkimuksen aineistonkeruumenetelminä toimivat avoin puhelinhaastattelu ja havainnointi. Lisäksi tutkimuksessa hyödynnettiin piirustusnurkkauksesta ja vieraskirjasta saatuja aineistoja. Piirustusnurkkauksen ja vieraskirjan aineistot kerättiin elokuun 2015 alussa.

Puhelinhaastattelut analysoitiin teemahaastattelujen kaltaisesti. Analyysin tuloksena syntyi neljä aikaan perustuvaa kategoriaa, joiden sisällä haastattelututkimuksen tuloksia vertailtiin keskenään ja verrattiin muihin kerättyihin aineistoihin.

Tutkimuksessa todettiin, että M/S Sergein risteilyillä ikääntyneille asiakkaille arvoa tuotetaan hyvällä asiakaspalvelulla, kahviopalveluilla ja tarjoamalla pääsy reitin maisemiin. Lisäksi tutkimuksessa ikääntyneille arvoa tuottavaksi tekijäksi luokiteltiin seura. Lapsille arvoa tuottavimmaksi tekijäksi todettiin kahviopalvelut. Suuremman lisäarvon tuottamisen mahdollisuus ikääntyneille asiakkaille ja lapsille nähtiin viihtyvyyden parantamisessa risteilyjen aikana.

Tutkimuksen tuloksista tehtyjen johtopäätösten avulla case-yritys voi tehdä muutoksia toimintaansa ja kehittää palvelun tuotantoprosessiaan entistä asiakaslähtöisemmäksi. Muutosten jälkeen olennaista on tehdä jatkotutkimus ja arvioida tehtyjen muutosten vaikutusta yrityksen toimintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste