Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysblogin tuotantoprosessi : Case: Suomen Digimarkkinointi Oy

Parri, Janne (2016)

 
Avaa tiedosto
Parri_Janne.pdf (745.0Kt)
Lataukset: 


Parri, Janne
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604184474
Tiivistelmä
Tutkimuksessa selvitettiin Suomen Digimarkkinointi Oy:n yritysblogin tuotantoprosessia ja siihen liittyviä tavoitteita. Tutkimusongelmana oli blogin tuotannon suunnitelmallisuu-den puute, mikä aiheutti hallitsemattoman kokonaisuuden ja kirjoitustyön kasaantumi-sen julkaisupäivälle. Tavoitteena oli luoda prosessikuvaus, joka ottaa huomioon blogin tavoitteet markkinointikanavana ja kirjoittajien näkemykset sisällöntuottajina.

Tutkimusote oli laadullinen, jotta syvällinen ymmärrys ilmiöstä ja kirjoittajien näkemyk-sestä saavutettaisiin. Aineiston keräämisessä käytettiin teemahaastattelua, jonka haas-tattelurunko rakennettiin tietoperustan avulla. Aineistolle toteutettiin teorialähtöinen sisällön analyysi, koska tavoitteena oli ymmärtää haastateltavien näkemys blogin tavoit-teista ja prosessin vaiheista.

Tutkimuksen tulokset esiteltiin sanallisesti. Merkittävimmäksi epäkohdaksi bloggauspro-sessissa havaittiin aiheen valinnan ja kirjoitustyön ennakoimattomuus. Lisäksi huomattiin, että entiset käytänteet eivät olleet periytyneet uusille kirjoittajille. Tutkimuksen mukaan johtoasemassa oleilla henkilöillä oli selkeämpi näkemys blogin tarkoituksesta ja koko markkinoinnin suunnasta. Tämän takia yrityksen markkinointia onkin hyvä käydä läpi henkilökunnan koulutuksissa.

Tulosten perusteella määritettiin selkeät tavoitteet yrityksen blogin kirjoittamiselle ja luotiin prosessikuvaus. Määrittelyn tarkoituksena oli selkeyttää eri tavoitteiden suhdetta toisiinsa. Prosessin luonnissa tukeuduttiin merkittävästi teorian osoittamaan prosessimal-liin, jota muokattiin kirjoittajien näkemysten perusteella. Jatkotutkimuksissa voidaan tarkastella prosessin tehokkuutta ja blogimarkkinoinnin tuloksellisuutta yleisesti Suomes-sa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste