Hur sälja till Tyskland? : En studie av TransComponents möjligheter att lyckas med sin export
Cehobasic, Amer (2016)
Cehobasic, Amer
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604275160
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604275160
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tutkia yrityksen TransComponentin mahdollisuuksia laajentaa liiketoimintaansa, pääosin Saksaan. Kuvaus yrityksen kansainvälistymisprosessista on keskitetty ensisijaisesti Saksan markkinoille. Tämä vertailu on tehty yrityksen toimesta.
Tutkimuksen tärkein osa oli selvittää yrityksen vientimahdollisuudet, ottaen huomioon vienti- ja jakelukanavat, hinnoittelu sekä maantieteelliset sijainnit Saksassa. Lisäksi tavoitteena oli selvittää Saksan markkinatilannetta. Selvitetiin myös potentiaalisen tytäryhtiön tuomaa kilpailuetua.
Työn ensimmäisessä osassa kuvataan yrityksen taustaa ja analysoidaan sitä . Toisessa osassa keskitytään valintamenetelmiin ja empiiriseen tutkimukseen, missä haastatellaan toimitusjohtajaa.
Kolmannessa osassa yritystä analysoidaan kokonaisvaltaisesti, käyttäen eri teorioita ja tuloksia. Tutkimuksessa todetaan, että TransComponentilla on suuri potentiaali kasvattaa toimintaansa niin kotimaan kuin myös muiden Pohjoismaiden ja Saksan markkinoilla. Tutkimuksen avulla on saatu hyvä yleiskuva yhtiön toiminnasta ja yhtiön tuotteen madollisuudesta kilpailla laadulla, sekä kalliimpia että myös edullisempia kilpailijoita vastaan. TransComponentilla on hyvät mahdollisuudet lähteä Saksan markkinoille.
Tutkimuksen tärkein osa oli selvittää yrityksen vientimahdollisuudet, ottaen huomioon vienti- ja jakelukanavat, hinnoittelu sekä maantieteelliset sijainnit Saksassa. Lisäksi tavoitteena oli selvittää Saksan markkinatilannetta. Selvitetiin myös potentiaalisen tytäryhtiön tuomaa kilpailuetua.
Työn ensimmäisessä osassa kuvataan yrityksen taustaa ja analysoidaan sitä . Toisessa osassa keskitytään valintamenetelmiin ja empiiriseen tutkimukseen, missä haastatellaan toimitusjohtajaa.
Kolmannessa osassa yritystä analysoidaan kokonaisvaltaisesti, käyttäen eri teorioita ja tuloksia. Tutkimuksessa todetaan, että TransComponentilla on suuri potentiaali kasvattaa toimintaansa niin kotimaan kuin myös muiden Pohjoismaiden ja Saksan markkinoilla. Tutkimuksen avulla on saatu hyvä yleiskuva yhtiön toiminnasta ja yhtiön tuotteen madollisuudesta kilpailla laadulla, sekä kalliimpia että myös edullisempia kilpailijoita vastaan. TransComponentilla on hyvät mahdollisuudet lähteä Saksan markkinoille.