Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma : Case:Hoitola Susan
Oravasaari, Hanna (2016)
Oravasaari, Hanna
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604285328
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604285328
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yrityksen digitaalista markkinointiviestintää keskittyen etenkin yrityksen verkkosivuihin ja sosiaalisen median eri kanaviin. Toimeksiantajayrityksenä toimii ylivieskalainen hieronta ja jäsenkorjaus palveluita tarjoava yritys Hoitola Susan, jonka digitaalista markkinointiviestintää tässä opinnäytetyössä tarkastellaan.
Tavoitteena opinnäytetyössä on ottaa selvää digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista, joilla yritys saa parhaimman mahdollisen näkyvyyden Internetissä ja myös selvittää yrityksen imagon ja brändin merkitystä markkinoinnin näkökulmasta.
Opinnäytetyön teoria-osassa (luvut 1-4) käsitellään markkinoinnin tehtäviä ja kohdentamista, sekä segmentointia. Lisäksi tarkastellaan palveluyrityksen markkinointia 7P-mallin mukaan. Teoria-osassa käsitellään myös visuaalista markkinointia, mielikuvamarkkinointia ja brändiä, yrityksen imagoa ja digitaalisen markkinointiviestinnän kanavia, tässä tapauksessa verkkosivuja ja sosiaalista mediaa.
Opinnäytetyön käytännön osuudessa (luku 5) tehdään kehittämisehdotuksia, jolla yritys voi parantaa markkinointiviestintäänsä verkossa ja havainnollistetaan yrityksen tilaa markkinoilla lähtökohta-analyysien avulla. Lisäksi laaditaan budjetti.
Tuloksena syntyi digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma Hoitola Susanille.
Tavoitteena opinnäytetyössä on ottaa selvää digitaalisen markkinointiviestinnän keinoista, joilla yritys saa parhaimman mahdollisen näkyvyyden Internetissä ja myös selvittää yrityksen imagon ja brändin merkitystä markkinoinnin näkökulmasta.
Opinnäytetyön teoria-osassa (luvut 1-4) käsitellään markkinoinnin tehtäviä ja kohdentamista, sekä segmentointia. Lisäksi tarkastellaan palveluyrityksen markkinointia 7P-mallin mukaan. Teoria-osassa käsitellään myös visuaalista markkinointia, mielikuvamarkkinointia ja brändiä, yrityksen imagoa ja digitaalisen markkinointiviestinnän kanavia, tässä tapauksessa verkkosivuja ja sosiaalista mediaa.
Opinnäytetyön käytännön osuudessa (luku 5) tehdään kehittämisehdotuksia, jolla yritys voi parantaa markkinointiviestintäänsä verkossa ja havainnollistetaan yrityksen tilaa markkinoilla lähtökohta-analyysien avulla. Lisäksi laaditaan budjetti.
Tuloksena syntyi digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma Hoitola Susanille.