Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

RESTO 2016 -tietotaitokilpailun asiakaskokemusten kartoitus

Lehtola, Jonna; Vesalainen, Reeta (2016)

 
Avaa tiedosto
Lehtola_Jonna.pdf (1011.Kt)
Lataukset: 


Lehtola, Jonna
Vesalainen, Reeta
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605046226
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli määritellä RESTO 2016 -tietotaitokilpailun palveluta-pahtumien kriittiset pisteet sekä kartoittaa asiakaskokemusten onnistuminen. Tut-kimuksessa tutkittiin seuraavia osa-alueita: opastoimintaa, kollega- ja opiskelija-treffejä, lounaiden sujuvuutta ja iltagaalan kokonaisuutta. Työssä pohditaan tutki-muksessa selvinneiden asiakaspalvelun kriittisten pisteiden virheiden korjaamista ja niiden kehittämistä.
Tutkimusaineisto kerättiin Webropol-kyselylomakkeen avulla kilpailujen jälkeen. Kysely oli tarkoitettu kaikille RESTO 2016 -tietotaitokilpailuihin osallistuneille vie-raille. Kysely suoritettiin kvantitatiivisella kyselylomakkeella. Kyselylomake oli strukturoitu ja sisälsi muutamia avoimia kohtia. Kyselyn otannankoko oli 52.
Vastaajilta kysyttiin perustietoina koulu ja sukupuoli ja se monennettako kertaa osallistuu kilpailuun. Seuraavana kysyttiin vastaanoton toimivuudesta sekä oppaiden asiakaspalvelutaidoista. Kyselyssä kiinnitettiin myös huomiota opastuksen riittävyyteen. Kollega- ja opiskelijatreffeistä tutkittiin viihtyvyyttä sekä teeman mukaisuutta. Lounastarjoilusta tiedusteltiin mielipiteitä asiakaspalvelun sujuvuudesta ja ruoan laadusta. Iltagaalasta tutkittiin koko palvelukokonaisuuden onnistumista.
Kyselyyn saatiin vastauksia 52. Tuloksista saatiin selville, että suurimmat epäkoh-dat syntyivät opas- ja asiakaspalvelutoiminnassa. Parhaiten onnistuttiin vieraiden vastaanottamisessa ja ruoan suunnittelemisessa ja toteuttamisessa. Iltagaalan kokonaisuuden lähes kaikki kokivat hyvänä tai erinomaisena. Pääasiallisesti vie-raat kokivat tapahtuman eri osa-alueet hyviksi. Tulosten perusteella voidaan tode-ta, että tapahtuman asiakasryhmä oli hyvin vaativa, koska he ovat alan ammatti-laisia.
Kehittämisehdotuksina opas- ja asiakaspalvelutoimintaan voisi olla pitkäaikaisempi koulutus ja tarkka oppaiden valinta sekä motivointi. Kehittämistä oli myös koko tapahtuman kokonaisuuden hahmottamisessa kaikille tapahtumassa työskenteleville opiskelijoille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste