Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän ja palveluiden kehittäminen kansainvälisen ja suomalaisen asiakkaan näkökulmasta. Case Raya Divers.

Lehtola, Jaana (2016)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
a palveluiden kehittaminen kansainvalisen ja suomalaisen asiakkaan nakokulmasta case raya divers.pdf (866.7Kt)
Lataukset: 


Lehtola, Jaana
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605046180
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten kansainvälisen sekä suomalaisen asiakkaan näkökulmasta näkee markkinointiviestinnän ja miten palveluita voi kehittää. Opinnäytetyö tehtiin yritykselle Raya Divers, joka on suomalainen sukelluskeskus Thaimaassa. Tutkimuksessa selvitettiin, mitä sosiaalisen median kanavia (Facebook, Twitter yms.) asiakkaat itse käyttävät ja mistä sosiaalisen median kanavista Raya Divers löytyy. Tutkimuksessa tutkittiin myös sitä mitä mieltä asiakkaat ovat Raya Diversin tuotteista ja palveluista. Kysely lähetettiin asiakkaille sähköpostin välityksellä.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisen tutkimusmenetelmän mallilla, mutta tulosten täydentämiseksi hyödynnettiin kvantitatiivisen tutkimusmenetelmän keinoja. Kyselyn kysymyksissä hyödynnettiin teoriaa. Teoriaosuudessa käsiteltiin yrityksen toimintaympäristön eri ulottuvuuksia, asiakkaan ostokäyttäytymistä, markkinointiviestintää ja markkinoinnin 4 P:n ja C:n mallia.

Kyselyyn vastasi 38 asiakasta, joista suurin osa oli kansainvälisiä asiakkaita. Vastaajat kokivat Raya Diversin olevan hyvin näkyvillä sosiaalisessa mediassa ja hyödyntävän hyvin eri kieliä esimerkiksi internetsivuillaan. Vastaajat olivat myös tyytyväisiä yrityksen tuotteiden ja palveluiden hinta-laatusuhteeseen. Kehitysehdotuksia vastaajilta tuli vähän, mutta muutamat saadut vastaukset, koskivat paikallisen markkinointiviestinnän nostamista sekä uutiskirjeen aktiivisempaa päivittämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste