Neljä vuodenaikaa : -olutsarjan etikettien suunnittelu ja toteutus pienpanimo Maku Brewingille
Korpela, Katri (2016)
Korpela, Katri
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605096764
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605096764
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli neljän etiketin suunnittelu ja toteutus neljä vuodenaikaa -teemalla oluttölkkeihin Maku Brewing -pienpanimolle. Työhön sisältyi lisäksi hanalätkien suunnittelu ja toteutus etikettien pohjalta. Työn tavoitteena oli luoda Maku Brewingin nykyisten etikettien ilmeestä poikkeava, moderni ja tyylikäs ilme etiketeille, jotka toimivat niin erikseen kuin kokonaisuutena olutperheenäkin. Suunnitteluprosessiin oli annettu pitkälti vapaat kädet, mutta asiakkaan kanssa oltiin tiiviisti yhteydessä jokaisen välivaiheen aikana.
Työ etenee teorian kautta produktiiviseen osuuteen. Teoriaosuudessa perehdyttiin etikettisuunnitteluun ja mielikuvamarkkinointiin ja pohdittiin pienpanimoiden ja suurempien panimoiden eroja suunnittelutyön näkökulmasta. Produktiivinen osio eteni vaihe vaiheelta lopputulokseen, eli valmiisiin etiketteihin ja hanalätkiin.
Lopussa yhteenvedossa ja pohdinnassa käydään läpi, miten tavoitteet saavutettiin ja toteutuivat työssä. Lopputuloksena etikettisarjaan oltiin erittäin tyytyväisiä ja koettiin, että se näkyisi edukseen muuten kohtalaisen sävyttömässä oluthyllyssä, tavoittaen kuluttajan.
Työ etenee teorian kautta produktiiviseen osuuteen. Teoriaosuudessa perehdyttiin etikettisuunnitteluun ja mielikuvamarkkinointiin ja pohdittiin pienpanimoiden ja suurempien panimoiden eroja suunnittelutyön näkökulmasta. Produktiivinen osio eteni vaihe vaiheelta lopputulokseen, eli valmiisiin etiketteihin ja hanalätkiin.
Lopussa yhteenvedossa ja pohdinnassa käydään läpi, miten tavoitteet saavutettiin ja toteutuivat työssä. Lopputuloksena etikettisarjaan oltiin erittäin tyytyväisiä ja koettiin, että se näkyisi edukseen muuten kohtalaisen sävyttömässä oluthyllyssä, tavoittaen kuluttajan.