Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöstöpalveluyrityksen B2B-palvelun laatu

Koskinen, Noora (2016)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Noora.pdf (582.9Kt)
Lataukset: 


Koskinen, Noora
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127595
Tiivistelmä
Laadukas palvelu on tänä päivänä erittäin tärkeä kilpailuvaltti palveluyrityksille. Yritysten tulee tietää asiakkaidensa odotukset ja tarpeet, jotta ne voivat tarjota tarpeeksi laadukasta palvelua. Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia toimeksiantajan tämän hetkisen palvelun laadun taso asiakasyritysten edustajien näkökulmasta. Tutkimustulosten perusteella pyrittiin löytämään kehityskohteita, joita kehittämällä toimeksiantaja pystyisi palvelemaan asiakkaitaan entistä korkeammalla palvelun laadulla. Opinnäytetyö aloitettiin joulukuussa 2015, ja sen laatiminen päättyi huhtikuussa 2016.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimuksella, joka sisälsi kyselytutkimuksen. Kyselytutkimus toteutettiin Webropol-ohjelmiston avulla ja vastaajina toimi 35 asiakasyri-tyksen edustajaa. Kyselylomake sisälsi kysymyksiä toimeksiantajan ammattitaidosta, kommunikaatiosta, luotettavuudesta sekä toimeksiannon onnistumisesta. Kyselyssä oli monivalintakysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Monivalintakysymysten tulosten esittämisessä käytettiin apuna taulukoita. Avoimista vastauksista laadittiin kirjalliset yhteenvedot. Avoimet vastaukset sisälsivät kehitysehdotuksia ja sanallisia palautteita. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin palvelun laatua ja sen mittaamiseen käytettäviä malleja.
Tutkimustuloksista kävi ilmi, että asiakkaat olivat pääasiassa tyytyväisiä nykyiseen palvelun laadun tasoon. Erityisesti konsulttien asiantuntijuus, yhteydenpito yhteistyön aikana sekä toimeksiannon onnistuvuus arvioitiin hyvälle tasolle suurimman osan vastaajien keskuudessa. Parannettavaa oli asiakkaiden tarpeiden huomioon ottamisessa.
Tutkimuksen avulla saatiin arvokasta tietoa palvelun laadusta ja siitä, kuinka sitä voidaan kehittää entisestään. Myös laadulliset vahvuudet nousivat tutkimuksessa esiin. Jatkotutkimus tästä aiheesta voitaisiin tehdä kohdentamalla tutkimus joko nykyisiin tai entisiin asiakkaisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste