Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median strategia Haaga-Helian StartUp Schoolille

Raudaskoski, Aarni (2016)

 
Avaa tiedosto
Aarni_Raudaskoski.pdf (616.0Kt)
Lataukset: 


Raudaskoski, Aarni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605157886
Tiivistelmä
Sosiaalinen media voi olla parhaimmillaan organisaation viestinnän yksi kulmakivi mutta väärin käytettynä tai välinpitämättömällä suhtautumisella toimia organisaatiota vastaan. Sosiaalisen mediaan ryntääminen ilman kunnollista suunnitelmaa tai päämäärää kostautuu usein ennemmin tai myöhemmin. Suositeltavaa onkin, että organisaatiolla on jokin, mihin tukeutua sosiaalista mediaa koskevissa asioissa ja päätöksissä. Se jokin on usein sosiaalisen median markkinointistrategia.


Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tähtäsi strategian luomiseen Haaga-Helian StartUp School-organisaatiolle. Tavoitteena oli luoda räätälöity, ajankohtainen ja tulevaisuudessakin hyödyllinen sosiaalisen median strategia organisaatiolle, jolla oli ennestään jo aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa. Ajatuksena oli rakentaa strategia lähtien alkuanalyysistä, kulkien nykyisten some-kanavien kautta uusien kanavien valjastamiseen. Työ rajattiin käsittämään vain sosiaalisen median markkinointistrategian.

Työ alkoi kuvauksella organisaatiosta ja sen toimialasta, eteni teoriaosuuteen, missä sosiaalista mediaa avattiin nykypäivänä sekä yritysten että yksityisten henkilöiden käytössä. Lisäksi teoriaosuus sisälsi useamman sosiaalisen median strategian mallin, jotka toimivat niin ikään pohjana lopputuotteelle, sosiaalisen median strategialle. Lähteenä olivat käytössä laaja kirjo sosiaalisen median aineistoa kirjallisuudesta opetusmateriaaleihin. Useimmat lähteet keskittyivät sosiaalisen median avaamiseen yrityksen tai organisaation näkökulmasta.

Strategia luotiin käyttämällä em. mainittuja lähteitä pohjana strategialle sekä yhteistyöllä StartUp Schoolin kanssa. Yhteistyöhön sisältyi tapaamisia sekä lyhyt sähköpostikysely sosiaalisen median nykytilasta organisaatiossa.

Lopputuotteeksi syntyi organisaation tarpeisiin vastaava sosiaalisen median ohje, jota voitaisiin mahdollisesti myös kuvailla strategiaksi. Se on suunniteltu ja rakennettu nimenomaan StartUp Schoolin tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Siinä on käsitelty kanavoittain olemassa olevat ja uudet sosiaalisen median kanavat, joissa toimeksiantaja on tai tulee olemaan. Lisäksi se sisältää analyysin lähimmistä kilpailijoista. Strategiassa käsiteltiin lisäksi keinoja sosiaalisen median toiminnan mittaamiseen ja kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste