Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tarinallistaminen markkinoinnin työkaluna : Case: Telling Company Oy

Liias, Eveliina (2016)

 
Avaa tiedosto
Liias_Eveliina.pdf (8.219Mt)
Lataukset: 


Liias, Eveliina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605198614
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää työkaluja, joiden avulla voidaan luoda vaikuttavia tarinoita. Lisäksi tutkittiin, miten nämä tarinat voidaan valjastaa yrityksen markkinoinnin käyttöön. Tarkoituksena oli luoda tehokas markkinointikampanja Telling Company Oy:n palvelulle. Markkinointikampanjaa varten luotiin taustatarina, jota hyödynnettiin markkinoinnissa. Telling Company hyödyntää tarinoita palveluissaan ja siksi tarinoiden käyttö myös markkinoinnissa sopi hyvin yrityksen identiteettiin. Opinnäytetyössä vertailtiin yrityksen kahta eri projektia, joissa tarinoita hyödynnettiin eritavalla. Toisessa projektissa tarinat olivat vahvasti läsnä palvelun sisällössä ja vain osittain markkinoinnissa. Toisessa tarinat olivat vahvasti läsnä sekä palvelussa että markkinoinnissa.

Tarinoiden avulla voidaan herättää ihmisten mielenkiinto. Tarinat luovat palveluista elämyksiä ja tuovat lisäarvoa. Palveluiden muotoilua tarinoiden avulla kutsutaan tarinallistamiseksi. Opinnäytetyössä esiteltiin tapoja luoda yritykselle yritystarina tarinallistamisen keinoin.

Telling Companyn markkinointikampanja koostui mainoskampanjasta sekä markkinatutkimuksesta. Näitä varten palvelulle luotiin taustatarina, jota hyödynnettiin kohderyhmän kontaktoinnissa sekä mainonnassa. Kohderyhmän kontaktoinnissa tarinoilla oli positiivinen vaikutus ja markkinoinatutkimuksen tavoitteet saavutettiin. Mainonnan tavoitteiden mittaaminen oli vaikeampaa ja lopullista hyötyä oli hankala arvioida.

Opinnäytetyön avulla löydettiin erilaisia tapoja, joiden avulla voidaan luoda yritystarinoita. Tapoja voidaan hyödyntää myös palvelutarinoiden luomiseen. Vertailemalla erilaisia olemassa olevia yritystarinoita, löydettiin työkaluja luoda erilaisia tarinarakenteita. Opinnäytetyössä raapaistiin pintapuolisesti myös markkinointia ja kuinka tarinat sopivat markkinoinnin käyttöön. Lopputuloksena löydettiin työkaluja tarinoiden luomiseen sekä kokeiltiin, kuinka tarinat toimivat markkinoinnin kentällä käytännössä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste