Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Amningsfred : En utredning om hur föräldrar och blivande föräldrar upplever kampanjen Amningsfred

Sormunen, Oona; Suokas, Anna; Pöyhönen, Johanna; Wilson, Elin; Sjöberg, Victoria; Nordblom, Maria (2016)

Avaa tiedosto
Nordblom_Maria_Poyhonen_Johanna_Sjoberg_Victoria_Sormunen_Oona_Suokas_Anna_Wilson_Elin.pdf (1.684Mt)
Lataukset: 


Sormunen, Oona
Suokas, Anna
Pöyhönen, Johanna
Wilson, Elin
Sjöberg, Victoria
Nordblom, Maria
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605208986
Tiivistelmä
Imetysrauha-kampanja on osa projektia Imetys ilman stressiä, joka on Folkhälsanin sekä Ensi- ja turvakotien liiton yhteinen hanke. Imetysrauha-kampanja koostuu internetsivustosta www.imetysrauha.fi sekä neljästä kampanjajulisteesta. Kampanjan tavoite on nostaa imetyskulttuuria esille positiivisella tavalla.

Tämän opinnäytetyön tavoite on selvittää, kuinka äidit, isät, tulevat äidit ja tulevat isät kokevat Imetysrauha-kampanjan. Opinnäytetyön aineistonkeruumenetelminä on käytetty kohderyhmähaastattelua sekä mielipidekyselyä. Nämä menetelmät tukevat opinnäytetyön laadullista tutkimusnäkökulmaa. Kirjallisuuskatsaukseen on kerätty olennaista kirjallisuutta tukemaan opinnäytetyön tutkimustavoitetta. Materiaalin analyysi-menetelmänä on käytetty sisällönanalyysiä.

Neljän kohderyhmähaastattelun perusteella saatiin vastaus tutkimuskysymyksiin, jotka koskivat internetsivustoa sekä neljää kampanjajulistetta. Mielipidekyselyn avulla saatiin selville ihmisten ensivaikutelmia kampanjasta, kahden kampanjajulisteen pohjalta. Opinnäytetyössä esitettävän tuloksen mukaan Imetysrauha-kampanja koetaan visuaalisesti kauniina mutta osittain imetystä liian kaunistelevana. Termi Imetysrauha koettiin vaikeana määrittää sekä ymmärtää. Naiset kokivat kampanjan kutsuvaksi, kun taas miehet kokivat, että kampanja herättäisi enemmän kiinnostusta, mikäli sen tavoite tulisi selkeämmin ilmi. Imetys on osa terveyden edistämistä. Suomessa on Pohjoismaiden matalin imetysprosentti, joten on tärkeää, että yhteiskunnassamme tavoiteltaisiin vielä positiivisempaa asennetta imetystä kohtaan. Median ja Imetysrauha–kampanjan avulla pystytään nostamaan imetyksen tärkeys esille yhteiskunnassamme.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste