Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivujen uudistaminen: Vicus Capital Advisors Oy

Berggrén, Sini (2016)

 
Avaa tiedosto
ONT_SB.pdf (9.102Mt)
Lataukset: 


Berggrén, Sini
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259635
Tiivistelmä
Teknologian kehittyessä ja markkinoinnin digitalisoituessa yrityksen verkkosivujen rooli korostuu. Ne ovatkin lähes ainoa digitaalinen markkinoinnin kanava, joka on täysin yrityksellä itsellään hallussa oleva ja hallinnoima. Verkkosivujen avulla yritys pystyy vaikuttamaan itsestään luotavaan kuvaan ja parantamaan omaa näkyvyyttään vain vähäisin kustannuk-sin. Ennen kaikkea nykyaikaisten mobiilioptimoitujen verkkosivujen olemassaolo mahdollistaa asiakassuhteiden luomisen aikaan ja paikkaan katsomatta, missä ja milloin tahansa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli uudistaa sijoitusalan yrityksen verkkosivut nykyaikaisemmiksi ja käyttäjäystävällisemmiksi kuin entiset, vuonna 2005 tehdyt, verkkosivut. Projekti toteutettiin syksyn 2015 aikana ja uudet sivut julkaistiin lokakuun alussa. Työ jakautuu teoriaosioon ja käytännön toteuttamista kuvaavaan osioon. Teoriaosioissa pohditaan verkkosivujen merkitystä kyseiselle yritykselle ja markkinoinnin digitalisoitumisen mukanaan tuomia muutoksia. Tämän lisäksi käsitellään verkkosivuja ja niiden ominaisuuksia markkinointiviestinnän välineenä. Millaiset nykyaikaisten verkkosivujen tulisi rakenteeltaan, sisällöltään ja visuaalisuudeltaan olla, jotta ne vastaisivat kuluttajien ja eri sidosryhmien odotuksia ja vaatimuksia?

Informaation tehokas esittäminen ja esteettisyys ovat hyvien verkkosivujen avaintekijöitä. Niiden tarkoituksena on herättää kiinnostusta sekä sisällöllään, että ulkoasullaan tarjoten mahdollisimman käyttäjäystävällinen ja selkeä liikkuminen sivustolla. Sisällön osalta voidaan nykyään sanoa vähemmän olevan enemmän. Nykyaikaisille verkkosivuille ei ole enää tarkoitus ahtaa mahdollisimman paljon tietoa pieneen tilaan, vaan ne voidaan suunnitella entistä laajemmiksi kokonaisuuksiksi. Erityisesti tyhjän tilan käyttö ja harkitumpi sivun täyttäminen erilaisella medialla ovat nousseet arvoonsa. Näin pystytään säilyttämään sivuston selkeys, jolloin käyttäjätyytyväisyyden voidaan olettaa paranevan. Hyvän käyttäjäkokemuksen aikaansaamiseksi ei myöskään tule unohtaa sivuston optimointia, jotta se tarjoaisi eri laitteita käyttäville yhtäläisen ja laadukkaan käyttökokemuksen.

Verkkosivujen toteuttamista on kuvattu vaihe vaiheelta esittäen niiden sivukohtainen toteut-taminen. Käytännön toteutusta kuvatessa on myös viitattu sovellettuihin teoriaosioissa esitettyihin asioihin. Toimeksiantajayrityksen verkkosivujen uudistamisen tavoitteena oli saada niistä nykyaikaiset ja kilpailukykyiset muiden alan yritysten verkkosivujen kanssa. Sisällön tekstiosuuksista tehtiin aiempaa lyhyempiä ja ytimekkäämpiä. Sivuston ulkoasu pyrittiin pitämään yhtenäisenä ja modernin yksinkertaisena kauttaaltaan käyttäen tiettyä värimaailmaa läpi sivuston. Potentiaalisten asiakkaiden ja muiden yhteistyötahojen yhteydenottoprosenttia pyrittiin lisäämään sijoittamalla sivustolle yhteydenottolomake sekä suorat linkit yrityksen henkilöstön yhteystietoihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste