Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Toimeksiantosopimuksen raukeaminen tilitoimistossa

Kyynäräinen, Hanna (2016)

 
Avaa tiedosto
kyynarainen_hanna.pdf (536.7Kt)
Lataukset: 


Kyynäräinen, Hanna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239143
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe nousi esille 2015 Suomen Taloushallintoliitto ry:n koulutuksessa, jossa liitto esitti huolensa jäsentilitoimistojensa asiakasyritysten katoamisista. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten tilitoimistojen tulisi toimia tilanteissa, joissa asiakasyritykseen ei enää saada yhteyttä, ja minkälainen vastuu tilitoimistolla on jatkaa toimeksiantosopimusta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kokevatko tilitoimistot asiakasyritysten katoamisen kasvavana ongelmana. Tavoitteena oli myös tuoda esille sitä, kuinka tärkeätä tilitoimistojen olisi solmia toimeksiantosopimuksia taloushallintoalan yleisiä sopimusehtoja KL2004 noudattaen sopimusriskejä välttääkseen. Työssä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää, ja työn empiirinen aineisto kerättiin e-lomakekyselyllä, joka lähetettiin tilitoimistojen omistajille.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin tilitoimiston sopimushallintaa osana tilitoimiston strategiaa, tilitoimiston asiakkuudenhallintaa sekä hyvää, laadukasta ja luotettavaa asiakaspalvelua tilitoimistossa.

Opinnäytetyön tuloksina havaittiin, että tilitoimistot olivat kohdanneet asiakasyritysten katoamisia jonkin verran, mutta eivät kokeneet katoamista kasvavana ongelmana. Tuloksista kävi ilmi, että tilitoimistot menettelivät asiakasyritysten katoamistapauksissa yleisiä sopimusehtoja joustavammin, koska tilitoimistot arvelivat katoamisten syynä olevan asiakasyritysten taloudellisten tilanteiden heikkeneminen ja yrittäjien henkilökohtaiset ongelmat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste