Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyt hotellien markkinoinnissa

Riikonen, Jasmin (2016)

 
Avaa tiedosto
Jasmin_Riikonen.pdf (849.0Kt)
Lataukset: 


Riikonen, Jasmin
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052610074
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten hotellit voivat parantaa näkyvyyttä sekä markkinointia sosiaalisen median kanavissa. Vastauksia haetaan esimerkkien avulla ja teoriatiedon pohjalta. Sosiaalisen median kanaviksi rajattiin Snapchat, Facebook, Twitter sekä Instagram.

Tutkimus on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus, joka pyrkii hahmottamaan kokonaisuuksia lukujen sijaan. Tutkimusmenetelmänä käytetään benchmarkingia, joka tarkoittaa muiden yritysten toiminnan vertailua ja sen peilaamista omaan toimintaan. Lähteinä käytetään kirja-lähteitä sekä eri internetsivuja.

Opinnäytetyön kirjoittaminen sijoittuu kevääseen 2016. Työn aihe on hyvin ajankohtainen ja antaa kuvan tämän hetkisen ilmiön vaikutuksista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tulokset auttavat hotelleja lisäämään näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja saavuttamaan mahdollisia hyötyjä myyntejä ajatellen. Tulokset peilaavat markkinointiviestinnän muotoja sekä AIDA-mallia.

Hotellit voivat parantaa näkyvyyttään julkaisemalla tietyin väliajoin ajankohtaista materiaalia sosiaalisen median sivustoilla. Myös erilaiset kilpailut, kuten valokuvakilpailut, lisäävät sosiaalisen median sovellusten käyttäjien osallistumista ja tietoisuuden lisääntymistä. Live-julkaisut, materiaalin uudelleen julkaiseminen sekä muiden julkaisemiin juttuihin osallistuminen lisäävät myös tietoisuutta ja luovat brändiä. Tärkeää on olla mukana uusissa trendeissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste