Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median luoma ilmiö - Internetkateus

Hård, Jessica (2016)

 
Avaa tiedosto
JESSICA_HARD.pdf (757.0Kt)
Lataukset: 


Hård, Jessica
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052610216
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli sosiaalisen median luoma ilmiö, internetkateus. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää: Mistä internetkateus syntyy, kuinka ilmiö vaikuttaa arki- ja työelämässä sekä sen, miten sosiaalinen media vaikuttaa ihmisiin ja eri sukupolviin. Tutkimuksessa vertaillaan valittuja sosiaalisen median luomia vaikutuksia x- ja y- sukupolven välillä läpi tutkimuksen. Y- sukupolvea kutsutaan tässä opinnäytetyössä internetsukupolveksi.

Työn teoriaosassa käsitellään aluksi sosiaalista mediaa. Sen syntyä, roolia nykymaailmassa ja työelämässä, sosiaalisen median ja internetsukupolven yhteyttä sekä x- sukupolven eroa internetsukupolveen. Opinnäytetyössä perehdytään siihen, miten sosiaalinen media käyttäytyy ja miten tämä kaikki vaikuttaa ihmisiin. Sosiaalisen median havainnollistamisen jälkeen teoriaosuudessa käsitellään itse ilmiötä, internet-kateutta. Mitä se on, missä tilanteissa sitä syntyy ja millaisia vaikutuksia sillä on.

Empiirinen tutkimus toteutettiin teemahaastatteluja sekä havainnointia käyttäen. Tutkimuksessa haastateltiin x- ja internetsukupolven edustajia, jotka tiesivät internetka-teuden ilmiöstä. Lisäksi tutkimuksessa havainnoitiin kahta erilaista blogia, joiden pitäjät edustivat x- ja internetsukupolvea. Teemahaastatteluiden runko luotiin huolellisesti haluttua lopputulosta miettien ja toteutettiin maalis- huhtikuussa 2016. Havainnointeja tehtiin tammikuusta 2016- huhtikuuhun 2016. Havainnoinnissa tutkittiin kuvia, kommentteja sekä tekstejä ja etsittiin havainnointirungon avulla tietoa internetkateudesta.

Tutkimuksessa kävi ilmi, että x- ja internetsukupolven edustajat kokevat ja ymmärtävät internetkateuden eri tavalla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste