Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdyttämisoppaan aihio; Case LähiTapiola Lännen Call Center

Nurmi, Helena (2016)

 
Avaa tiedosto
Helena_Nurmi.pdf (821.8Kt)
Lataukset: 


Nurmi, Helena
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605178349
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda perehdytysoppaan pohja LähiTapiola Lännen keskinäisen vakuutusyhtiön Call Center -tiimille. Työntekijät Call Centerissä ovat pääosin puhelinasiakaspalvelijoita, mutta heidän työtehtäviinsä kuuluu myös asiakkaiden verkkoviestien käsittely LähiTapiolan verkkopalvelussa.

Opinnäytetyön teoriaosiossa käytettiin pääosin lähteinä perehdytykseen liittyvää kirjallisuutta, sekä muutamia internetlähteitä. Teoriaosion tarkoituksena oli kertoa perehdytyksen käsitteestä eri näkökulmista ja mitä perehdytys sisältää. Lisäksi teoriaosiossa avattiin perehdytysprosessin etenemistä vaiheittain.

Teorian pohjalta toteutettiin empiriaosio, eli tutkimus. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena lomakehaastattelua hyödyntäen. Haastattelukysymykset laadittiin teoriaosion pohjalta. Tutkimukseen haastateltiin kahta kokenutta ja kahta vastikään taloon tullutta työntekijää. Tarkoituksena oli kartoittaa heidän kokemuksiaan ja ajatuksiaan perehdytyksestä yhtiössä. Lisäksi tutkimuksessa haastateltiin Call Center -esimiestä ja yhtiössä perehdytystehtävissä toimivaa henkilöä. Tutkimuksessa selvisi, että yhtiön nykyinen perehdytysprosessi on jo tällä hetkellä toimiva, mutta myös muutamia ideoita sen kehittämiseen tuli ilmi.

Koska perehdytysasiat ovat tutkimuksen perusteella case -yrityksessä hyvin hoidettu, voidaan varsinainen opas toteuttaa jatkotutkimuksena. Kyseinen opas toimii tukena uuden Call Center -henkilön perehdyttämisessä, mutta sitä voidaan soveltaa myös tehtävää yhtiön sisällä vaihtaneen kohdalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste