Näytä suppeat kuvailutiedot

Design-tuotetta myyvän verkkokaupan markkinointi pienellä budjetilla : case: Pop Table

Peltoniemi, Lassi-Petri (2016)

dc.contributor.authorPeltoniemi, Lassi-Petri-
dc.date.accessioned2016-05-30T07:48:07Z
dc.date.available2016-05-30T07:48:07Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2016052810532-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/112085
dc.description.abstractKäyttäjien välinen viestintä mahdollistaa yrityksille kustannustehokkaan tavan markkinoida tuotteita ja palveluita. Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, voiko design-tuotetta myyvän verkkokaupan lanseerata pienellä budjetilla hyödyntämällä erityisesti sosiaalista mediaa, blogeja ja käyttäjien verkkoon tuottamaa sisältöä. Case-esimerkkinä on verkkokauppa Pop Table. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, mitä toimenpiteitä verkkokaupan markkinoimiseksi tehtiin ensimmäisen toimintavuoden aikana ja millaisia tuloksia näillä toimenpiteillä saatiin aikaiseksi. Kokemusten pohjalta verkkokaupalle laadittiin lista toimenpiteistä, joita jatkossa olisi syytä tehdä tai kokeilla. Tutkimusstrategiana opinnäytetyössä oli tapaustutkimus ja case-esimerkin kautta yksittäistapauksen kokonaisvaltainen ymmärtäminen. Pienellä markkinointibudjetilla saatiin aikaiseksi kohtuullinen määrä tilauksia ja asiakkaat olivat tuotteeseen tyytyväisiä. Ansaittua näkyvyyttä tuotteelle saatiin blogeissa ja aikakauslehdissä. Näkyvyys sosiaalisen median sovelluksissa oli vähäistä. Ensimmäisen vuoden kokemusten perustella design-tuotetta myyvä verkkokauppa on mahdollista lanseerata varsin pienellä budjetilla, mikäli sosiaalista mediaa ja käyttäjien välistä vuorovaikutusta käytetään tehokkaasti hyödyksi. Myynnin kasvattaminen vaatii kuitenkin jatkossa aktiivisempaa läsnäoloa sosiaalisen median sovelluksissa, verkostoitumista ja hyvin suunniteltua sovelluskohtaista markkinointistrategiaa.fi
dc.description.abstractCommunication between users provides companies with a cost-efficient way of marketing its products and services. This thesis studies the feasibility of launching an online store specialized in design products with a limited marketing budget utilizing social media, blogs and other user-generated content on the web. The case example of the thesis is Pop Table. The objective of the thesis was to study what marketing efforts were undertaken in the first operating year of the business and what results these efforts yielded. Based on the experiences, a list of recommendations was generated that the online business should utilize or test. The research strategy of the thesis was a case study through in-depth analysis of one case example. With a limited marketing budget, a satisfactory amount of online purchases was achieved accompanied with good customer satisfaction. The product received attention in relevant blogs and design magazines. Visibility in social media outlets was limited. Based on the experiences of the first operating year, it is feasible to launch an online business specialized in design products with a relatively small marketing budget if social media and intra-user communication is utilized efficiently. Revenue growth demands more active engagement in social media outlets, networking and a well-planned media-specific marketing strategy.en
dc.language.isofin-
dc.publisherTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleDesign-tuotetta myyvän verkkokaupan markkinointi pienellä budjetilla : case: Pop Tablefi
dc.type.ontasotfi=Ylempi AMK-opinnäytetyö|sv=Högre YH-examensarbete|en=Master's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/7111-
dc.organizationTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.subject.ysaverkkokauppa
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysasosiaalinen media
dc.subject.ysablogit
dc.contributor.organizationTampereen ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordverkkokauppa-
dc.subject.keywordmarkkinointi-
dc.subject.keywordsosiaalinen media-
dc.subject.keywordblogimarkkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|-
dc.subject.disciplineMediatuottamisen koulutusohjelma, ylempi AMK-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot