Hur bestäms ett bemanningscertifikat?
Cederlöf, Peter (2016)
Cederlöf, Peter
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010800
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010800
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten miehitystodistus
määritellään.
Opinnäytetyö pohjautuu laadulliseen selvitykseen, joka on tehty haastattelemalla miehitysprosessissa mukana olevia henkilöitä. Teoreettinen osuus tästä työstä pohjautuu tähän aiheeseen liittyviin kansallisiin ja kansainvälisiin lakiteksteihin.
Työn tavoite on saada selville, mitä kansainvälisiä ja kansallisia sääntöjä sovelletaan miehitystodistusta tehtäessä. Työssä yritetään myös saada selville, miten miehistön kokoonpano päätetään.
Aihe on mielenkiintoinen, koska esimerkiksi toisinaan pienet laivat saavat ajaa kaksivahtisysteemillä, toisin sanoen kansipäällystöön kuuluu vain yksi päällikkö ja yksi yliperämies. Miten on mahdollista, että tämä on sallittua?
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten miehitystodistus
määritellään.
Opinnäytetyö pohjautuu laadulliseen selvitykseen, joka on tehty haastattelemalla miehitysprosessissa mukana olevia henkilöitä. Teoreettinen osuus tästä työstä pohjautuu tähän aiheeseen liittyviin kansallisiin ja kansainvälisiin lakiteksteihin.
Työn tavoite on saada selville, mitä kansainvälisiä ja kansallisia sääntöjä sovelletaan miehitystodistusta tehtäessä. Työssä yritetään myös saada selville, miten miehistön kokoonpano päätetään.
Aihe on mielenkiintoinen, koska esimerkiksi toisinaan pienet laivat saavat ajaa kaksivahtisysteemillä, toisin sanoen kansipäällystöön kuuluu vain yksi päällikkö ja yksi yliperämies. Miten on mahdollista, että tämä on sallittua?