Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kilpailijan analysointi

Järvinen, Jenni (2007)

 
Avaa tiedosto
2007-11-29-04.pdf (372.7Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Jenni
Lahden ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten voidaan analysoida kilpailijat sekä muodostaa kilpailuetu. Tarkoituksena on tunnistaa toimeksiantajayrityksen, Muncca Sport Clubin kilpailijat sekä analysoida heistä uhkaavin. Tämän lisäksi selvitetään mitä kuntosaliharrastajat arvostavat kuntosalien toiminnassa. Tulosten avulla etsitään toimeksiantajalle, Muncca Sport Clubille kilpailuetu, jolla se voi kilpailla markkinoilla. Teoriaosassa käsitellään kilpailijoiden tunnistamista ja analysointia sekä selvitetään miten kilpailuetu voidaan saavuttaa. Kilpailijan analysoinnissa selvitetään muun muassa tavoitteet, olettamukset, nykyinen strategia sekä valmiudet. Analyysista saatujen tulosten perusteella voidaan muodostaa reaktioprofiili kilpailijan mahdollisista toimenpiteistä. Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostuu kuntosaliharrastajille suunnatusta teemahaastattelusta, jonka tarkoituksena on löytää kuntosaliasiakkaiden arvostamat ominaisuudet. Teemahaastattelun tuloksia painotetaan kilpailija-analyysissä, joka suoritetaan alan johtavasta kuntoketjusta. Samalla arvioidaan alan kilpailuvoimakkuutta. Tulosten perusteella pyrittiin löytämään asiat, joihin Muncca Sport Clubin on toiminnassaan kiinnitettävä huomiota, ja pyritään löytämään sille kilpailuetu. Kilpailijoita tunnistettaessa huomattiin, että Muncca Spot Clubin toimintaa uhkaavat Helsingin keskustassa sijaitsevat kuntokeskukset, ja etenkin markkinajohtaja SATS. SATSin tavoitteena on avata uusia kuntokeskuksia ja houkutella lisää jäseniä, joka aiheuttaa uhkan toimeksiantajayritykselle. Kuntosaliharrastajille tehdyn teemahaastattelun perusteella todettiin, että asiakkaan näkökulmasta tärkeimmät asiat kuntosalin toiminnassa ovat sijainti, laitteet sekä siisteys ja yleinen ilmapiiri. Tämän vuoksi Muncca Sport Clubilla on hyvät mahdollisuudet menestykseen tulevaisuudessakin. Yrityksen on keskityttävä tavoittamaan paikalliset keski-ikäiset asukkaat panostamalla tilojen viihtyvyyteen sekä lisäämällä tunnettuuttaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste