Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kundundersökning för Team Kitchen Ab

Pöysti, Julia (2016)

 
Avaa tiedosto
Lardomsprov 2016_ Julia Poysti.pdf.pdf (2.824Mt)
Lataukset: 


Pöysti, Julia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111327
Tiivistelmä
Lärdomsprovet är gjort på uppdrag av Team Kitchen Ab där skribenten varit deltidsanställd i två år. Företaget är grundat år 2006 och har sedan sin start inte gjort någon större mark-nadsföringskampanj. På grund av detta är Team Kitchen Ab nu intresserade av att veta hur deras kunder hittat dem då nästan ingen marknadsföring gjorts.

De flesta som besöker Team Kitchen Ab är företagskunder som kommer för att t.ex. fira lillajul eller avtacka kunder de arbetat med men det förekommer också i mindre skala pri-vatpersoner som kommer på matlagningskurs tillsammans med vänner, ingen av dessa privatpersoner har dock inkluderats i undersökningen.

Målet med lärdomsprovet var att Team Kitchen Ab skulle få en uppfattning om hur deras kunder hittat information om dem, varför de över huvud taget valt att gå på en matlag-ningskurs med företagsgrupper och vad som fått dem att välja just Team Kitchen Ab fram-för andra motsvarande företag med liknande tjänster. Det intresserade också att ta reda på om det fanns någon bransch som köper Team Kitchen Ab:s tjänster klart mer än andra branscher, samt om det i regel rör sig om större eller mindre företag.

Referensramen handlar mest om tjänster och tjänstemarknadsföring eftersom Team Kit-chen Ab:s produkter i regel är tjänster. I teorikapitlet definieras tjänster och marknadskom-munikationskanaler eftersom målet är att hitta sätt för Team Kitchen Ab att marknadsföra sina tjänster bättre. Undersökningen gjordes genom en kundundersökning med en enkät som fylldes i, i samband med telefonintervjuer.

Resultatet visar att hälften av kunderna fått höra om Team Kitchen Ab av sina kollegor och vänner medan andra hälften hittat informationen genom företagets hemsida. Många har valt att komma till Team Kitchen Ab för att de vill göra någonting annorlunda med sina kol-legor och en del har sagt att de valt det här som rekreationsunderhållning från arbetets sida. Det är både små och stora företag som köper tjänsterna, dock gör stora företag detta i lite större utsträckning. Företag inom finansbranschen är de som förekommer mest i kundre-gistret hos Team Kitchen Ab.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste