Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiväylät design-alan yritykselle : Mobiilisovellukset ja muoti

Tuominen, Noora (2016)

Avaa tiedosto
Tuominen_Noora.pdf (26.24Mt)
Lataukset: 


Tuominen, Noora
Hämeen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060211546
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, mitä eri markkinointiväyliä designalan yritykselle on. Tutkimuksessa syvennytään mobiilisovelluksiin ja selvitetään miten muotialan yritykset ovat hyödyntäneet niitä markkinoinnissa. Työn taustalla toimivat opinnäytetyöntekijän sivuaineopinnot University of South Walesissa, jossa opintoihin sisältyi kaupallisen videokampanjan tekemistä, muotimediaa ja muotivalokuvasta. Harjoittelujakso Costume-lehdessä vaikutti myös osittain aiheen valintaan. Vaikka opinnäytetyö ei tuota valmista markkinointisuunnitelmaa, voi siitä olla apua aloittelevalle yritykselle.

Työ jakautui neljään osaan. Ensimmäisessä haetaan taustatietoa yrityksen markkinointiviestintään. Työn toisessa osassa käydään läpi markkinoinnin perinteisiä keinoja. Kolmas osa käsittelee internetmarkkinointia ja digitaalista markkinointia. Viimeinen eli neljäs osa koostuu mobiilisovellusten tutkimisesta. Tietoa kerättiin perehtymällä kirjallisuuteen, internet-lähteisiin ja kertaamalla muistiinpanoja luennoista vaihto-opintojen ajalta.

Tutkimusosiota varten ladattiin ja testattiin ladattavissa olevat sovellukset. Opinnäytetyön tulokset paljastavat markkinoinnin luonteen olevan muutoksessa digitalisoitumisen, vuorovaikutteisuuden, ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksen vuoksi. Maantieteelliset rajat hämärtyvät ja internetin ansiosta yritysten on helpompi suunnata globaaleille markkinoille. Onnistuneen sovelluksen lähtökohtana ovat sisältö, sen laatu ja helppokäyttöisyys. Markkinointiviestinnälle mobiili tarjoaa uudenlaisia mahdollisuuksia. Sovelluksen avulla voidaan tuottaa lisäarvoa palvelun tai tuotteen käyttöön. Lisäksi sovellus voi syventää asiakkaan bränditietoisuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste