Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkuuksien hankkiminen, ylläpitäminen ja kehittäminen palveluorganisaatiossa

Welling, Juhana (2006)

 
Avaa tiedosto
2008-04-08-45.pdf (667.3Kt)
Lataukset: 


Welling, Juhana
Lahden ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten palveluorganisaatio voi luoda kannattavia asiakassuhteita. Tarkoituksena on tutkia sitä, miten asiakkuussuhteita voidaan hankkia, ylläpitää ja kehittää. Tässä opinnäytetyössä on käytetty materiaalina työn aihealuetta käsittelevää kotimaista ja ulkomaista kirjallisuutta. Täydentävää tietoa on saatu lehtiartikkeleista sekä Internetistä. Opinnäytetyö koostuu teoriaosasta, joka perustuu aihealueita käsitteleviin aikaisempiin tutkimuksiin ja keskeiseen kirjallisuuteen sekä empiriaosasta, joka toteutettiin kvantitatiivisellä tutkimusmenetelmällä. Teoriaosa koostuu kahdesta osa-alueesta: asiakkuusajattelusta sekä asiakkuuden elinkaaresta. Teoriaosuudessa keskitytään tarkastelemaan erityisesti asiakassuhteen merkitystä sekä kehittymistä. Tutkimusta varten käytiin läpi case-yrityksen nykytilanne. Analysoitava data kerättiin kvantitatiivisen lähestymistavan avulla. Kysely toteutettiin Lahden ammattikorkeakoulun Liiketalouden laitoksella sekä Lahden kauppaoppilaitoksella. Tuloksia hyödyntäen muodostettiin käsitys siitä, miten pankki voi hyödyntää nuorille suunnattua asiakasohjelmaa asiakkuuksien kehittämisessä sekä miten asiakasohjelmaa voitaisiin kehittää nykyistä paremmaksi.; Tutkimus tuki teoriassa esitettyä näkökulmaa siitä, että nykynuoret ovat entistä valistuneempia ja harkitsevampia kuluttajia. Nuorille tarjotun palvelun ja palvelumallien merkitys on nykyään korostunut pankin liiketoiminnan kannalta. Kun nuori valitsee itse pankkinsa, niin hän yleensä pysyy valitsemansa pankin asiakkaana myös jatkossa. Tutkimuksessa kävi selkeästi ilmi, miten tärkeää on, että nuoret asiakkaat otetaan vakavasti ja että heidän tarpeet huomioidaan, kun tarjotaan ja suunnitellaan heille palveluita. Aktiivisesti kehittämällä nuorille oikeanlaisia ja haluttuja palveluita pankkiorganisaatio pystyy saavuttamaan merkittävän aseman kovassa kilpailutilanteessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste