Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäinen bränditutkimus: Case United Bankers Oyj

Streng, Johanna; Kallio, Sanja (2016)

 
Avaa tiedosto
Kallio_Sanja Streng_Johanna.pdf (1.481Mt)
Lataukset: 


Streng, Johanna
Kallio, Sanja
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060211639
Tiivistelmä
Brändi on yrityksen aineetonta pääomaa. Se muodostuu kahdesta osasta; sisäisestä sekä ulkoisesta. Sisäinen brändi on toiminnan ydin. Työntekijöiden ymmärrys brändistä on tärkeää, koska brändin rakennus lähtee yrityksen sisältäpäin. Sisäisellä viestinnällä ja markkinoinnilla rakennetaan sekä ylläpidetään sisäistä brändiä. Yrityksen brändin ja siitä johdettujen mielikuvien nykytilan selvittämiseksi olisi tärkeää tutkia brändiä sisäisestä sekä ulkoisesta näkökulmasta.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaista brändiä United Bankers Oyj:n henkilökunta kokee edustavansa. United Bankers Oyj:n johto halusi toteuttaa sisäisen bränditutkimuksen selvittääkseen henkilökunnan mielikuvat sekä käsitykset edustamastaan brändistä. Opinnäytetyöllä pyrittiin selvittämään työntekijöiden mielipiteet arvojen sekä strategisten linjauksien toteutumisesta päivittäisessä työympäristössä ja toiminnassa. Yritys oli kiinnostunut selvittämään myös työntekijöiden näkemykset brändipersoonasta. Työ tehtiin toimeksiantona sijoitustuotteita ja -palveluita tarjoavalle United Bankers Oyj:lle.

Teoreettinen viitekehys käsittelee brändiä ja sen rakentamista sekä ylläpitämistä erityisesti sisäisestä näkökulmasta. Teoriassa on otettu huomion brändille tärkeitä ominaisuuksia, kuten
brändi-identiteetti, brändimielikuvat sekä brändipersoona.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä lomakekyselynä sähköisesti Webropol-kyselyohjelmalla United Bankers Oyj:n henkilökunnalle keväällä 2015. Tutkimukseen vastasi 57 henkilöä.

Tutkimustuloksista selvisi, että yrityksen henkilökunta koki yrityksen brändin melko yhtenäiseksi. Toiminta koettiin arvojen mukaiseksi eikä huomattavia poikkeamia henkilökunnan vastausten kesken ilmennyt. Brändi koettiin erityisesti yrittäjähenkiseksi, asiakaslähtöiseksi sekä luotettavaksi. Henkilökunta koki brändin autona, joka on tyylikäs ja hyvä, muttei liian pröystäilevä. Vastaajat kokivat brändipersoonan useimmiten mieheksi, mutta myös naiseksi tai yleisesti tietynlaiseksi “tyypiksi” ilman mainintaa sukupuolesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste