Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Prisma Kouvolan palvelutorin kehittäminen

Kokkonen, Mona (2016)

 
Avaa tiedosto
Kokkonen_Mona_H3504.pdf (730.2Kt)
Lataukset: 


Kokkonen, Mona
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060712260
Tiivistelmä
Asiakkaille tärkeitä asioita päivittäistavarakaupassa ovat palvelu ja valikoima, ja palvelutorilla nämä asiat nousevat isompaan rooliin. Asiakkaalle on tärkeää, että hän saa haluamansa tuotteen ja palvelukokemuksen, jotta hän asioisi uudestaan. Kouvolan Prisman palvelutorilla ei ole aiemmin selvitetty, kuinka tyytyväisiä sen asiakkaat ovat palvelutorin valikoimaan ja palveluun, joten näihin kysymyksiin lähdettiin etsimään vastauksia.

Tutkimusta varten toteutettiin asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä valikoimaan ja palveluun kouluarvosanoin. Vastauksia kerättiin kahtena viikkona maaliskuussa 2016, ja niitä saatiin yhteensä 86, joista hyväksyttiin 85.

Kyselyllä saatiin selville, että vastaajat ovat tyytyväisiä palvelutorin valikoimaan ja palveluun. Vähiten tyytyväisiä oltiin palvelutorin hintatasoon ja eniten tyytyväisiä palveluun, niin henkilökunnan ammattitaidon kuIn laadun ja sujuvuuden suhteen. Tutkimuksen avulla saatiin paljon kehitysideoita palvelutorin valikoimaan aivan yksittäisistä tuotteista lähtien.

Tutkimusten perusteella laadittiin kehityslista, josta tullaan valitsemaan parhaat ehdotukset ja toteutettavissa olevat ideat, sekä korjataan tutkimuksessa esiin tulleet epäkohdat niin, että asiakas saa aina palvelutorilla asioidessaan laadukasta palvelua ja haluamiaan tuotteita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste