Bioanalyytikkokoulutuksen englanninkielinen esite
Liljeberg, Santeri (2016)
Liljeberg, Santeri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812384
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812384
Tiivistelmä
Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK) on kansainvälisesti erittäin aktiivinen. Tästä todisteena on noin 350 eri kansainvälistä yhteistyökoulua, erilaiset kansainväliset projektit, opiskelu- sekä harjoitteluvaihdot ulkomaille ja monet vaihto-opiskelijat TAMKissa. Osa bioanalyytikkokoulutuksesta on mahdollista suorittaa ulkomailla vaihdossa. Myös bioanalyytikko koulutuksella on vaihto-opiskelijoita TAMKissa. Lisäksi bioanalyytikkokoulutus on mukana kansainvälisissä projekteissa, joissa ala sekä kansainvälisyys yhdistyvä. Bioanalyytikko on mukana prosessissa, kun potilaalta/asiakkaalta otetaan näytettä, kun näytettä tutkitaan ja kun tutkimuksesta annetaan tulos eteenpäin. Lisäksi bioanalyytikko ohjaa muita terveydenhuollon ammattilaisia tutkimusten suorittamisessa.
Esitteen visuaalinen ilme on visuaalisen suunnittelun tulosta. Visuaalinen suunnittelu on aina esitteen kivijalka. Sen avulla luodaan visuaalinen ilme, joka antaa lukijalle kuvan ja esitteen viestille ilmettä, ääntä ja luonnetta. Visuaalinen suunnittelu sisältää typografian, kuvat, sommittelun, taiton sekä värien käytön. Ilman huolellista suunnittelua lopputulos on sekava, eikä toimi halutulla tavalla.
Tämän työn tarkoituksena oli luoda Tampereen ammattikorkeakoululle toimiva englanninkielinen esite bioanalyytikkokoulutuksesta. Esitteen tavoite oli edistää bioanalyytik-kokoulutuksen kansainvälisyyttä. Esite tulee käyttöön erilaisiin kansainvälisiin projekteihin ja muihin tapahtumiin, joissa on mahdollista esitellä koulutusta TAMKissa.
Työni eteni alussa kertoen TAMKista sekä bioanalyytikkokoulutuksesta. Näiden osioiden aikana työssä pyrittiin yhdistämään mahdollisimman paljon ammattikorkeakoulua sekä kansainvälisyyttä. Esitteestä ja esitteen visuaalisesta ilmeestä ja niiden toimivuuden tärkeys käytiin läpi työni loppuosassa. Kerroin myös esitteen toteutusprosessista aina ensimmäisistä suunnitelmista lähtien valmiiseen esitteeseen asti. Pyrin tekemään sekä työn teoriaosuuden, että valmistamaan esitteen samaan tahtiin, jotta pystyin peilaamaan kuinka esitteeni vastaa hyvän esitteen ominaisuuksia.
Esitteestä tuli kahdeksan sivuinen, jossa on tekstiä kolme aukeamaa. Esitteessä esittelemäni asiat ovat bioanalyytikkokoulutus, Tampere sekä TAMK. Käytin esitteessä TAMKin asettamia ohjeita niin esitteen värimaailman, kuin fontinkin kanssa. Lisäksi käytin esitteessä hyvin paljon kuvia, jotka ovat osiltaan esitettä varten otettuja ja osaksi valmiista kuvapankeista.
Esitteen visuaalinen ilme on visuaalisen suunnittelun tulosta. Visuaalinen suunnittelu on aina esitteen kivijalka. Sen avulla luodaan visuaalinen ilme, joka antaa lukijalle kuvan ja esitteen viestille ilmettä, ääntä ja luonnetta. Visuaalinen suunnittelu sisältää typografian, kuvat, sommittelun, taiton sekä värien käytön. Ilman huolellista suunnittelua lopputulos on sekava, eikä toimi halutulla tavalla.
Tämän työn tarkoituksena oli luoda Tampereen ammattikorkeakoululle toimiva englanninkielinen esite bioanalyytikkokoulutuksesta. Esitteen tavoite oli edistää bioanalyytik-kokoulutuksen kansainvälisyyttä. Esite tulee käyttöön erilaisiin kansainvälisiin projekteihin ja muihin tapahtumiin, joissa on mahdollista esitellä koulutusta TAMKissa.
Työni eteni alussa kertoen TAMKista sekä bioanalyytikkokoulutuksesta. Näiden osioiden aikana työssä pyrittiin yhdistämään mahdollisimman paljon ammattikorkeakoulua sekä kansainvälisyyttä. Esitteestä ja esitteen visuaalisesta ilmeestä ja niiden toimivuuden tärkeys käytiin läpi työni loppuosassa. Kerroin myös esitteen toteutusprosessista aina ensimmäisistä suunnitelmista lähtien valmiiseen esitteeseen asti. Pyrin tekemään sekä työn teoriaosuuden, että valmistamaan esitteen samaan tahtiin, jotta pystyin peilaamaan kuinka esitteeni vastaa hyvän esitteen ominaisuuksia.
Esitteestä tuli kahdeksan sivuinen, jossa on tekstiä kolme aukeamaa. Esitteessä esittelemäni asiat ovat bioanalyytikkokoulutus, Tampere sekä TAMK. Käytin esitteessä TAMKin asettamia ohjeita niin esitteen värimaailman, kuin fontinkin kanssa. Lisäksi käytin esitteessä hyvin paljon kuvia, jotka ovat osiltaan esitettä varten otettuja ja osaksi valmiista kuvapankeista.