Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median käyttö jyväskyläläisissä tilitoimistoissa

Kastegren, Kati (2016)

Avaa tiedosto
Kastegren_Kati.pdf (781.0Kt)
Lataukset: 


Kastegren, Kati
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060812328
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin jyväskyläläisten tilitoimistojen sosiaalisen median käyttöä. Tutkimusongelmana oli selvittää, millä tavoin jyväskyläläiset tilitoimistot näkyvät sosiaalisessa mediassa. Alaongelmina olivat, mitä syitä tilitoimistoilla on käyttää sosiaalista mediaa, mitä hyötyjä sosiaalisen median käyttö on tuonut tilitoimistoille ja mitä haasteita, vaatimuksia ja osaamista sosiaalisen median käyttö asettaa tilitoimistoille.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella ja kvalitatiivisella tutkimusotteella. Kvantitatiivinen aineisto kerättiin Internetistä Google-hakujen ja tilitoimistojen kotisivujen kautta. Tutkittavia tilitoimistoja oli yhteensä 168. Kvalitatiivisen tutkimuksen aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Tutkimukseen haastateltiin kuutta tilitoimiston edustajaa. Tilitoimistot valittiin kolmesta eri kokoluokasta.
Tutkimustuloksista ilmeni, että jyväskyläläiset tilitoimistot käyttivät hyvin vähän sosiaalista mediaa. Suurilla tilitoimistoilla sosiaalisen median käyttö oli pienempiä tilitoimistoja ylei-sempää. Tilitoimistojen yleisimmät syyt olla sosiaalisessa mediassa liittyivät tiedottamiseen sekä näkyvyyden ja tunnettuuden lisäämiseen. Hyötynä nähtiin muun muassa potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen. Sosiaalisen median tuomat haasteet liittyivät enimmäkseen sisällön tuottamiseen, ja sen vaatimukseksi koettiin muun muassa jatkuva ajan tasalla pysyminen. Tulosten mukaan sosiaalisen median käyttö vaati tilitoimistoissa etenkin viestintäosaamista.
Tutkimustuloksilla voidaan innostaa tilitoimistoja liittymään sosiaaliseen mediaan ja näkemään sen tuomat mahdollisuudet. Aiheeseen liittyvä jatkotutkimus voitaisiin tehdä tilitoimistoihin, jotka eivät vielä käytä sosiaalista mediaa. Tilitoimistoille voitaisiin laatia suunnitelma, jonka avulla sosiaalinen media otettaisiin käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste