Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Designing Talent Matching Services

Kupari, Tiina (2016)

Avaa tiedosto
Designing Talent Matching Services.pdf (3.507Mt)
Lataukset: 


Kupari, Tiina
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060912606
Tiivistelmä
Rekrytointimaailma on murroksessa. Kilpailu osaajista ja digitalisaatio ovat saaneet rekrytoijat pohtimaan uudelleen heidän arvolupaustaan. Toimeksiantajayritys on rekrytointipalveluita tarjoava yritys ja näki tarpeelliseksi päivittää rekrytointipalvelunsa, jotta voisi tarjota asiakkailleen lisäarvoa. Tavoitteena oli syventää asiakas- ja hakijaymmärrystä ja sen avulla luoda uusia palvelukonsepteja.

Teoriaosio käsitteli rekrytoinnin sekä rekrytointiliiketoiminnan perusteet. Se myös käsitteli meneillään olevaa murrosta rekrytoinnissa sekä siihen vaikuttavia tekijöitä. Nämä tiedot yhdessä teoriapohjan, palvelumuotoilun ja arvonmuodostuksen kanssa loivat perustan empiiriselle tutkimukselle.

Empiirisessä tutkimuksessa oli laadullinen tutkimusote ja se koostui teemahaastatteluista asiakkaille ja työnhakijoille. Tutkimustulosten analysoinnissa käyteltiin teemoittelua. Työnhakijoiden ja asiakkaiden näkemyksiä analysoitiin ja yhdisteltiin. Niiden pohjalta muodostettiin rekrytointipalveluiden konseptointia ohjaavat teemat.

Työnhakijat arvostivat, että työn hakeminen oli helppoa ja että heitä informoitiin rekrytointiprosessin kuluessa hyvin. He olivat myös erityisen kiinnostuneita työnhakijaa etsivän yrityksen maineesta. Asiakkaat puolestaan kertoivat, että heidän suurin haasteensa rekrytoinnissa on houkutella osaajia ja selvisi, että yhä useampi panostaa systemaattisesti työnantajakuvansa kehittämiseen.

Tutkimuksen tuloksiin pohjautuen kolme teemaa nostettiin esiin ohjaamaan palveluiden konseptointia. Konseptit esiteltiin ja niiden lisäksi ehdotuksia jatkotutkimukselle sekä toimeksiantajayrityksen toimintojen kehittämiselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste