Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uusasiakashankinta Venäjältä internetmarkkinoinnin keinoin : case Neo Terveys Oy

Vinokurov, Evgeny (2016)

 
Avaa tiedosto
Evgeny Vinokurov.pdf (1.629Mt)
Lataukset: 


Vinokurov, Evgeny
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061412934
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää internetmarkkinoinnin vaikutusta uusasiakashankintaan Venäjältä Sairaala NEOn tapauksessa, jonka päätavoite oli saada uusia yhteydenottoja ja leikkauspotilaita. Työ käsittelee kesäkuussa 2015 alkanutta projektia, joka piti sisällään uuden venäjänkielisen verkkosivun suunnittelun ja toteutuksen. Helmikuussa 2016 aloitettiin markkinointikampanjaa Venäjän Googlessa ja Display-verkossa. Mainostetut palvelut olivat ortopedian, plastiikkakirurgian ja silmäkirurgian palveluita. Projektin toteutti Pro Ratas Oy. Kampanjan näkyvyyttä seurattiin Google Analytics -kävijäseurantaohjelman avulla.

Opinnäytetyön teoria perustuu uusasiakashankintaan ja asiakkaan ostoprosessiin. Tarkoitus oli selvittää, miten asiakas tekee ostopäätöksen. Tutkittiin, kuinka tätä teoriaa hyödynnettiin toteutetussa projektissa. Yrityksen markkinointikampanja kohdistettiin Pietarin alueelle.

Kampanjan tuloksena mainokset saivat yli 11 miljoonaa näyttöä. Yrityksen verkkosivuilla kävi yli 15 000 uutta potentiaalista asiakasta. Näyttöjä ja klikkauksia oli paljon kampanjan kokonaisbudjettiin nähden. Kolmessa kuukaudessa NEO sai 39 yhteydenottoa sähköpostitse ja puhelimitse. Kampanjan aikana yhteydenottojen määrä kasvoi 30 %:sta – 60 %:iin. Kaiken kaikkiaan NEOlle toteutetut toimenpiteet toimivat hyvin lukujen valossa, vaikka absoluuttinen kasvu yhteydenotoissa oli odotettua vähäisempää.

Syy yhteydenottojen määrään voi olla Venäjän taloudellisessa tilanteessa ja ruplan kurssissa. Mainoskampanjat kohdistettiin leikkauksista kiinnostuneille pietarilaisille, jotka saattavat tarvita NEOn palveluita myös tulevaisuudessa. Tässä vaiheessa on vaikea arvioida lopullista asiakaskasvua sillä mainonnan ja optimoidun verkkosivun vaikutus kestää pitkään. Kampanjan jälkeen NEO päätti jatkaa hakukonemainontaa. Tämän tarkoituksena on näkyä Venäjän Googlesta tärkeimmillä hakusanayhdistelmillä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste