Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaan ostokäyttäytymisen selvittäminen tehokkaan myyntisuunnitelman luomiseksi : case Falck

Kiviaho, Teemu (2016)

 
Avaa tiedosto
Kiviaho_Teemu.pdf (1.203Mt)
Lataukset: 


Kiviaho, Teemu
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061613072
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointi tehokkaan myyntisuunnitelman luomiseksi. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka päätavoitteena on määritellä ja tutkia asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosessia kohdeyrityksen palvelua hankittaessa, kehittää palvelun ominaisuuksia vastaamaan tarkemmin asiakkaiden tarpeita ja helpottaa asiakkaan ostoprosessia, prospektoida ja segmentoida tuottavimmat myyntikumppanit, sekä luoda näiden tekijöiden pohjalta mahdollisimman tehokas myyntisuunnitelma yhdelle kohdeyrityksen palveluista. Työn rajaavina tekijöinä toimivat aihepiirin teoria ja sen soveltaminen käytäntöön. Tavoitteiden saavuttamiseksi on hyödynnetty laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä haastattelujen ja markkinatutkimusten muodossa.

Opinnäytetyö toteutettiin keväällä 2016 osana myyntisuunnitelman luomisprosessia ja sen tavoitteet Falck Oy:n myynnin tehostamiseksi saavutettiin. Työssä onnistuttiin määrittelemään asiakkaan ostokäyttäytymisen tärkeimmät tekijät, joiden pohjalta voitiin analysoida tehokkain myyntikanava, autoliikkeet. Työn avulla palvelun ominaisuuksia kehitettiin siten, että palvelun paketoiminen osaksi uusien myyntikumppanien palvelutarjoomaa on mahdollista. Implentoidessa Tieturvapalvelu osaksi autoliikkeen myyntiä, asiakas kokee palvelun tuovan lisäarvoa kaupantekotilanteessa, sekä asiakkaan ostoprosessi palvelun hankkimiseksi helpottuu huomattavasti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste