Moottoreiden diagnostiikkajärjestelmät jälkimarkkinoinnissa
Laitinen, Juuso (2016)
Laitinen, Juuso
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062113274
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062113274
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin JCB-moottoreiden vikadiagnostiikkaan jälkimarkkinoinnin näkökulmasta. Työn tavoitteena oli löytää kehityskohteita moottoridiagnostiikan osaamisen ja käytön parantamiseksi JCB jälleenmyyjällä sekä sen sopimushuoltajilla. Työssä esitellään JCB-moottorit ja niiden diagnosointiin tarvittavat järjestelmät. Työssä tutkitaan kuinka diagnostiikkaa käytetään tällä hetkellä ja selvitetään mahdollisia kehityskohteita moottoreiden ja niiden diagnostiikan osaamiseen.
Moottoreiden perustietojen keräämiseksi hyödynnettiin JCB:n laatimaa etäopetusmateriaalia sekä korjaamokäsikirjoja. Diagnostiikkatyökalujen osaamista sekä käyttöä selvitettiin kyselyllä, johon osallistuivat yrityksen henkilökuntaa sekä sopimushuoltajia. Tuloksia arvioitiin käyttäjäryhmä kohtaisesti.
Työn tuloksena syntynyt opinnäytetyö toimii tietopakettina JCB-moottoreista ja diagnostiikkatyökaluista. Kyselyn sekä haastattelujen perusteella laadittiin käyttäjäryhmäkohtaiset ehdotukset moottoreiden diagnostiikan kehittämiseksi
Luottamuksellinen aineisto on poistettu opinnäytetyön julkisesta osasta.
Moottoreiden perustietojen keräämiseksi hyödynnettiin JCB:n laatimaa etäopetusmateriaalia sekä korjaamokäsikirjoja. Diagnostiikkatyökalujen osaamista sekä käyttöä selvitettiin kyselyllä, johon osallistuivat yrityksen henkilökuntaa sekä sopimushuoltajia. Tuloksia arvioitiin käyttäjäryhmä kohtaisesti.
Työn tuloksena syntynyt opinnäytetyö toimii tietopakettina JCB-moottoreista ja diagnostiikkatyökaluista. Kyselyn sekä haastattelujen perusteella laadittiin käyttäjäryhmäkohtaiset ehdotukset moottoreiden diagnostiikan kehittämiseksi
Luottamuksellinen aineisto on poistettu opinnäytetyön julkisesta osasta.