Kotisivujen uudistaminen ja yrityksen näkyvyyden kehittäminen verkossa : case Hissitohtorit Oy
Tammelin, Mikko; Mononen, Markus (2016)
Tammelin, Mikko
Mononen, Markus
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062213295
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016062213295
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen työn tavoitteena on kehittää toimeksiantajayrityksen, His-sitohtorit Oy:n brändiä ja näkyvyyttä internetissä erityisesti uudistettujen kotisi-vujen avulla. Uusien kotisivujen tavoitteena on vähentää välittömien poistumis-ten määrää, saada lisää yhteydenottoja ja lisätä liikennettä sivuilla.
Tavoitteet pyritään saavuttamaan sivujen uudistamisen ja modernisoinnin avulla sekä paremman hakukoneoptimoinnin myötä. Uuden visuaalisenilmeen ja sisäl-lön pitää tukea toisiaan. Mieleenpainuvalla ulkonäöllä voidaan herättää kävijän kiinnostus, mutta mielenkiintoisella ja hyödyllisellä sisällöllä pystytään pitämään kävijä sivuilla ja vierailemaan uudestaan. Lisäksi teemme Google Analytics hal-lintapaneelin sivujen liikenteen seuraamiseen. Projektiosuudessa kerromme mahdollisimman tarkasti tekemämme työn vaiheet ja vertailemme lopputulosta aikaisempiin kotisivuihin.
Teoriaosuudessa tarkastelemme miten kotisivut vaikuttavat yrityksen näkyvyy-teen ja brändiin, mitä hyvät kotisivut pitävät sisällään ja miten ne voidaan toteut-taa. Verkkosivuja suunniteltaessa käytämme hyödyksi teoriassa selvittä-miämme asioita saadaksemme parhaan lopputuloksen sivuille. Lopuksi koos-tamme työstä oppimamme asiat ja teemme johtopäätökset.
Tavoitteet pyritään saavuttamaan sivujen uudistamisen ja modernisoinnin avulla sekä paremman hakukoneoptimoinnin myötä. Uuden visuaalisenilmeen ja sisäl-lön pitää tukea toisiaan. Mieleenpainuvalla ulkonäöllä voidaan herättää kävijän kiinnostus, mutta mielenkiintoisella ja hyödyllisellä sisällöllä pystytään pitämään kävijä sivuilla ja vierailemaan uudestaan. Lisäksi teemme Google Analytics hal-lintapaneelin sivujen liikenteen seuraamiseen. Projektiosuudessa kerromme mahdollisimman tarkasti tekemämme työn vaiheet ja vertailemme lopputulosta aikaisempiin kotisivuihin.
Teoriaosuudessa tarkastelemme miten kotisivut vaikuttavat yrityksen näkyvyy-teen ja brändiin, mitä hyvät kotisivut pitävät sisällään ja miten ne voidaan toteut-taa. Verkkosivuja suunniteltaessa käytämme hyödyksi teoriassa selvittä-miämme asioita saadaksemme parhaan lopputuloksen sivuille. Lopuksi koos-tamme työstä oppimamme asiat ja teemme johtopäätökset.